کد خبر: ۱۶۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
یافته‌های جدید این محققان نشان می‌دهد در هنگام تغییرات ناگهانی ارتفاع هواپیما، بدن توانایی تحمل فشار وارد شده روی پرده صماخ گوش را ندارد.
شفا آنلاین>سلامت>خوابیدن در حین تغییر ارتفاع هواپیما می‌تواند آسیب جدی به گوش وارد کند.

به گزارش شفا آنلاین،اغلب افرادی که سوار هواپیما(Airplane) می‌شوند با مسئله گرفتگی در گوش‌ها روبرو شده‌اند؛ موضوعی که به دلیل برابر نبودن میزان فشار داخل گوش و فشار هوای خارج اتفاق می‌افتد.

این گرفتگی معمولاً با قورت دادن آب دهان و جویدن آدامس یا خوراکی برطرف می‌شود.طبق این گزارش، به گفته این محققان هنگام تغییر ناگهانی ارتفاع  که معمولاً در زمان فرود هواپیما یا در زمان کاهش سرعت آن رخ می‌دهد می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری روی پرده‌های گوش بر جای بگذارد.

این فشار به ویژه هنگام فرود هواپیما و یا کاهش سریع ارتفاع؛ افزایش چشم‌گیری می‌یابد و باعث احساس گرفتگی در گوش‌ها می‌شود.

یافته‌های جدید این محققان نشان می‌دهد در هنگام تغییرات ناگهانی ارتفاع هواپیما، بدن توانایی تحمل فشار وارد شده روی پرده صماخ گوش را ندارد.

اما اگر این نوسان فشار هوا در زمانی رخ دهد که فرد خواب است و نمی‌تواند با انجام یکی از موارد ذکر شده آن را تعدیل کند، فشار لوله استاش گوش را بسته و گوش‌گرفتگی را در پی خواهد داشت.

این گوش‌گرفتگی که با نام علمی «باروترومای گوش» شناخته می‌شود اگر به مدت طولانی ادامه یابد منجر به جمع‌شدن مایع گوش پشت پرده صماخ شده و مشکلات شنوایی را در پی خواهد داشت.

برچسب ها: هواپیما ، فشار ، آدامس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: