کد خبر: ۱۶۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 19
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: بازماندگي کودکان از تحصيل و دور ماندن آن‌ها از فضاهاي آموزشي، احتمال وقوع آسيب‌هاي اجتماعي را افزايش مي‌دهد
شفاآنلاین>اجتماعی> رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: بازماندگي کودکان از تحصيل و دور ماندن آن‌ها از فضاهاي آموزشي، احتمال وقوع آسيب‌هاي اجتماعي را افزايش مي‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، انوشيروان محسني بندپي رئيس سازمان بهزيستي کشور اظهار کرد: سازمان بهزيستي براي کودکان بازمانده از تحصيل که به هر دليلي از حضور در مراکز آموزشي محروم هستند، اقدامات ويژه‌اي را در نظر گرفته است و آن‌ها را حمايت مي‌کند.

وي افزود: در حال حاضر مشکلات(Difficulties) اقتصادي و مخالفت خانواده‌ها جزء عوامل اصلي بازماندگي کودکان از تحصيل به شمار مي‌رود و سازمان بهزيستي کشور تلاش مي‌کند تا اقدامات مثبتي را با مداخله به هنگام براي مرتفع کردن اين مسائل و بازگرداندن کودکان به فضاهاي آموزشي انجام دهد.

رئيس سازمان بهزيستي کشور تاکيد کرد: در مسأله رسيدگي به کودکان بازمانده از تحصيل هم اکنون يک همکاري سه جانبه ميان سازمان بهزيستي کشور، وزارت آموزش و پرورش و همچنين وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي برقرار است و عقيده ما بر اين است که اين همکاري در کاهش تعداد اين کودکان و سوق دادن آن‌ها به مراکز آموزشي(Educational) بسيار تاثيرگذار است.

محسني بندپي با اشاره به عواقب دور ماندن کودکان از آموزش و فضاهاي آموزشي خاطر نشان کرد: بدون ترديد وقتي يک کودک از مدرسه و محيط آموزشي دور بماند، گرفتار معضلات و آسيب‌هاي اجتماعي مي شود. بروز آسيب‌هايي چون اعتياد، کودکان کار، مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوي باندهاي متخلف با مديريت و سرکردگي افراد فرصت طلب، تنها بخشي از عواقب بازماندگي کودکان از تحصيل و دور ماندن آن‌ها از مدرسه است.

وي ادامه داد: سازمان بهزيستي کشور با اجراي طرحي مستمر به شناسايي کودکان بازمانده از تحصيل اقدام کرده و همه کودکاني که در اين طرح شناسايي مي‌شوند تحت حمايت‌هاي تحصيلي ويژه اين سازمان قرار مي‌گيرند و در اين راستا خدمات لازم را دريافت مي‌کنند تا از آسيب ها و معضلات اجتماعي در امان بمانند.

شناسايي 16 هزار کودک بازمانده از تحصيل در سيستان و بلوچستان

رئيس سازمان بهزيستي کشور با ذکر آمار کودکان بازمانده از تحصيل سيستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 16 هزار کودک در سن ورود به مدرسه و تحصيل در سيستان و بلوچستان توسط سازمان بهزيستي شناسايي شده و همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد به مدرسه مي‌روند و حمايت هاي مورد نياز را دريافت مي‌کنند.

محسني بندپي با بيان اينکه طرح شناسايي و بازگرداندن کودکان به محيط‌هاي آموزشي مدارس، در سراسر استان‌هاي کشور با جديت دنبال مي‌شود، گفت: کمک گرفتن‌ از ظرفيت‌ خوب موسسات خيريه مردمي و سازمان‌هاي مردم نهاد و اجتماعي کردن حل معضلات اجتماعي از جمله مواردي است که نقش مهمي را در بازگرداندن کودکان به فضاي مدرسه ايفا مي‌کند.وي اظهار کرد: نابرابري هاي اجتماعي و فرهنگي منجر به افزايش آسيب هاي اجتماعي مي‌شود و گروه‌هاي حساس از جمله کودکان و نوجوانان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. براساس آمارها در ايران حدود 25 هزار کودک بي‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزيستي کشور به عنوان نهاد حمايت کننده از کودکان آسيب ديده و آسيب پذير قرار دارند.

رئيس سازمان بهزيستي کشور يادآور شد: اين کودکان به منظور شرکت در فضاهاي آموزشي مدارس و براي تامين نيازهاي تحصيلي خود از جمله لوازم التحرير، لباس و غيره به کمک‌هاي مردمي و حمايت سازمان‌هاي مردم نهادي که در راستاي حمايت از کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصيل فعاليت مي‌کنند، احتياج دارند.

محسني بندپي افزود: استفاده حداکثري از ظرفيت گروه‌هاي فعال مردمي در حل معضلات اجتماعي به ويژه معضل بازماندگي کودکان از تحصيل، امري ضروري است که بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و سازمان بهزيستي کشور آمادگي دارد تا با همکاري و اجراي برنامه هاي مشترک با ساير خيريه ها و نهادهاي مردمي در راستاي حمايت از کودکان و نوجوانان اقدام کند.

وي با اشاره به در اولويت بودن مناطق محروم در مسأله بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصيل به فضاهاي آموزشي، گفت: طرح هاي پيشگيرانه و اجتماع محور سازمان بهزيستي کشور با هدف حمايت از کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصيل در مناطق و محلات محروم و فراهم سازي شرايط مساعد تحصيل براي آن‌ها به طور جدي دنبال مي‌شود.رئيس سازمان بهزيستي خاطرنشان کرد: کودکان بازمانده از تحصيل پايتخت همانند کودکان ساير استان‌ها حمايت هاي لازم را براي ادامه تحصيل دريافت مي‌کنند و اميدواريم بتوانيم با استمرار طرح‌هاي حمايتي، تعداد کودکان بازمانده از تحصيل را در سراسر کشور کاهش دهيم.
برچسب ها: اجتماعی ، مشکلات ، آموزشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: