کد خبر: ۱۶۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
در قالب این طرح افراد در مورد شاخص هایی مانند قد، وزن، اندازه دور شکم، فشار خون و چربی خون مورد ارزیابی قرار می گیرند
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پیشگیری از سکته های قلبی از برنامه های مهم این وزارتخانه است، گفت: طرح ملی پیشگیری از سکته های قلبی در چند شهر از جمله شهررضا و کرمانشاه بصورت پایلوت به اجرا درآمده و به تدریج در کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده سه شنبه شب در حاشیه نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح افراد در مورد شاخص هایی مانند قد، وزن، اندازه دور شکم، فشار خون و چربی خون مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی گفت: براساس برنامه ملی پیشگیری از سکته های قلبی و عروقی، ایرانیان در سن 40 سالگی چک می شوند تا مشخص شود چه افرادی در معرض سکته قلبی قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت، مهمترین علت مرگ ایرانیان را سکته قلبی(heart attack) اعلام کرد و گفت: درصد زیادی از ایرانیان قبل از 50 سالگی دچار سکته قلبی می شوند.

ملک زاده به تولید داروی 'پلی پیل' در ایران اشاره کرد و گفت: این دارو ترکیبی از چند قرص است که در بازار ایران در دسترس است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد که این دارو در پیشگیری از بروز سکته قلبی موثر است و در اختیار افرادی که در معرض این بیماری هستند، می تواند قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف پزشکی، خیلی پیشرفت کرده است، اظهار کرد: امید به زندگی در این دوران نزدیک به 24 سال افزایش یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: