کد خبر: ۱۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
با وجود جایگاه خوب در علم و‌ فناوری داروسازی اما در زمینه خدمات دارویی به دلیل آنکه سیاستگذاران و مجریان نتوانستند بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، وضعیت مناسبی نداریم.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به تزلزل جایگاه داروسازان در داروخانه ها از تعرفه‌گذاری نامناسب خدمات دارویى در كشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا شانه‌ساز رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه داروسازی ایران در زمینه علمی، فناوری جایگاه خوبی در جهان دارد، گفت: با وجود جایگاه خوب در علم و‌ فناوری داروسازی اما در زمینه خدمات دارویی به دلیل آنکه سیاستگذاران و مجریان نتوانستند بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، وضعیت مناسبی نداریم.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران ادامه داد: در داروخانه‌ها جایگاه مناسبی برای داروسازان تعریف نشده است و متأسفانه شاهد آن هستیم که با برخورد نادرست سیاستگذاران‌ و نحوه قیمت‌گذاری خدمات دارویی جایگاه داروسازان در داروخانه‌ها در حال تخریب است.
تعرفه خدمات دارويى در ايران

شانه‌ ساز با اشاره به تعرفه خدمات دارویی گفت: سازمان بهداشت جهانی در زمینه تعرفه‌ خدمات دارویی تعاریف ویژه‌ای دارد و برای مشاور دارویی یک رقم و برای سایر خدمات تعرفه‌ دیگری تدوین کرده است.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران عنوان کرد: با وجود تدوین تعرفه‌ها در سازمان بهداشت جهانی در زمینه خدمات دارویی، در کشور ما مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی‌ به عنوان متولی پیشنهاد‌دهنده تعرفه، اعداد و ارقامی را برای خدمات دارویی پیشنهاد می‌دهند که در شأ‌ن داروسازان نیست.

شانه‌ساز تصریح کرد: تعرفه‌گذاری نامناسب در خدمات دارویی موجب شده است از لحاظ تکنولوژی‌ و فناوری جایگاه خوبی داشته باشیم ولی در خدمات دارویی با پایین‌ترین کشورها از نظر خدمات بهداشتی و درمانی و شاخص‌های اجتماعی برابری کنیم.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، گفت: مسئولان باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا با تهیه دستورالعمل‌ها و الزا‌ماتی که خدمات دارویی را در داروخانه‌ها تعریف کند، سرویس‌دهی به مردم در زمینه خدمات دارویی بهبود پیدا کند.
برچسب ها: داروخانه ، تخریب ، تعرفه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: