کد خبر: ۱۶۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است.

به گزارش شفا آنلاین،احمد حمزه  درباره اظهارات رییس انجمن میکروب شناسی(bacteriology) مبنی بر اینکه عفونت بیمارستانی به حد نگران کننده رسیده است، گفت: عفونت های بیمارستانی معمولا در تمامی بیمارستان های دنیا وجود داشته و در بیمارستان ها و مراکز درمانی ما نیز اجتناب ناپذیر بوده و ناشی از مصرف بالای آنتی بیوتیک ها است.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در کشور مقاومت های میکروبی را به همراه داشته است، تصریح کرد:  مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده و علی رغم پیشرفت علم، عفونت های بیمارستانی همچنان مشکلات خاص خود را دارد.

حمزه با تاکید بر اینکه مصرف آنتی بیوتیک ها باید منطقی شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی کشور و حوزه بهداشت مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها است و اگر مصرف آنها منطقی نشود و نظارت مناسبی بر این امر صورت نگیرد هزینه های زیادی را به نظام سلامت تحمیل می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با بخش دیگری از این مقام مسئول مبنی بر اینکه افزایش عفونت در برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی ناشی از تاخیر در شروع درمان مناسب است، گفت: چنین اظهاراتی صحت ندارد زیرا به طور معمول در درمان بیماران تاخیری انجام نشده و همزمان با مراجعه بیمار درمان شروع می شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: