کد خبر: ۱۶۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 10
با توجه به اينکه غش يا سنکوپ با علامت از دست رفتن سطح هوشياري همراه است مردم براي درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه مي‌كنند
شفاآنلاین>سلامت> دکتر مهرداد ميرمعصومي در‌آستانه برگزاري نوزدهمين کنگره تازه‌هاي قلب و عروق سنکوپ يا غش را يکي از علائم شايع بيماري‌هاي قلبي دانست و گفت: سنکوپ به حالتي گفته مي‌شود که طي آن فرد سطح هوشياري خود را براي لحظاتي از دست مي‌دهد که البته اين علامت گذرا است و فرد سريعا سطح هوشياري خود را به دست مي‌آورد.

به گزارش شفاآنلاین،اين متخصص قلب و عروق افزود: زمانيکه خون به مغز نرسد فرد دچار غش يا سنکوپ مي‌شود که در اکثر موارد علت آن خوش خيم است و خطري بيمار را تهديد نمي‌کند اما بايد به آن توجه کرد زيرا مي‌تواند اولين علامت يک بيماري قلبي باشد.

وي يادآور شد: با توجه به اينکه غش يا سنکوپ با علامت از دست رفتن سطح هوشياري همراه است مردم براي درمان به متخصص مغز و اعصاب مراجعه مي‌كنند در صورتي که در بيش از 90 درصد موارد علل اين عارضه به سيستم (system)عصبي ارتباطي ندارد.

اين فوق تخصص آريتمي قلبي تصريح کرد: عموما افرادي که دچار غش مي‌شوند بايد از نظر سلامت قلبي مورد بررسي قرار بگيرند زيرا علت عمده اين عارضه مربوط به قلب است و تاخير در تشخيص آن موجب مرگ بيمار مي‌شود.اين عضو انجمن آرترواسکلروز ايران با بيان اينکه بروز غش علل مختلفي دارد، خاطرنشان کرد: انجام کارهاي سنگين از جمله شايع ترين علت غش است که فرد ضمن غش دچار تهوع، کاهش دماي بدن و بيهوشي مي‌شود که گاهي برخي افراد ممکن است دچار اين علائم نشوند.

به گفته وي، برخي افراد غش يا سنکوپ را با صرع به خوبي تشخيص نمي‌دهند.ميرمعصومي يادآور شد: تمام افراد در طول زندگي خود يکبار غش يا سنکوپ را تجربه‌ کرده‌اند به طوري که نيمي از افرادي که به اورژانس مراجعه مي‌کنند دچار اين اختلال شده‌اند.

وي با بيان اينکه غش در زنان (Women)نسبت به مردان شايع‌تر است، گفت: به طور کلي غش در افراد 10 تا 20 سال و بالاي 60 سال شايع‌تر است که اين اختلال علاوه بر علت زمينه‌اي احتمال بروز حوادثي مانند زمين خوردن و ... را نيز به همراه دارد.
برچسب ها: قلب ، سلامت ، زنان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: