کد خبر: ۱۶۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 09
ضروری است که بر تولیدات محصولات نانویی کشور نظارتی وجود داشته باشد به همین دلیل واحد ارزیابی محصولات دانش بنیان برای بررسی محصولات تقلبی یا فاقد مجوز در ستاد توسعه فناوری نانو ایجاد شد.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در این ستاد، برای بررسی محصولات تقلبی یا فاقد مجوز، واحد ارزیابی محصولات دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش شفا آنلاین،عماد احمدوند، درباره نظارت بر محصولات نانو، اظهار داشت: ضروری است که بر تولیدات محصولات نانویی کشور نظارتی وجود داشته باشد به همین دلیل واحد ارزیابی محصولات دانش بنیان برای بررسی محصولات تقلبی یا فاقد مجوز در ستاد توسعه فناوری نانو ایجاد شد.

وی افزود: این واحد با پیگیری‌های صورت گرفته کمیته نانو فناوری(Nano technology) در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی برای نظارت بر محصولات تولیدی راه اندازی شده است.

مدیر گروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو تاکید داشت: همچنین در ستاد نانو کمیته هایی راه اندازی شده اند که علاوه بر محصولات تولیدی، محصولات وارداتی را نیز نظارت می کنند.

به گفته احمدوند، البته که محصولاتی که در شرکتها بر پایه فناوری نانو در حال تولید هستند توسط ستاد نانو نظارت و ارزیابی می شوند.

وی با بیان اینکه محصولات شرکتهای تولید کننده برپایه فناوری نانو نیز رصد می شوند، اظهار داشت: ستاد توسعه فناوری لازم است که محصولات نانو را هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار دهد تا بدین واسطه این محصولات کیفیت خود را حفظ کنند؛ همچنین ستاد نانو بازار این محصولات را ارزیابی می کند تا بر اساس حفظ کیفیت آن، گواهینامه و تاییدیه نانو مقیاس محصول را تمدید کند.

به گفته وی، معمولا گواهینامه آزمایشی نانو مقیاس به محصولات اعطا خواهد شد که مدت این گواهینامه یک ساله است. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس شده‌اند.

برچسب ها: سلامت ، نانو ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: