کد خبر: ۱۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 08
حقیقت این است که زندگی استعدادهای خلاق گاهی اوقات سختتر از آن است که دوستداشتنی باشد.
شفا آنلاین:هرکسی می‌خواهد خلاق باشد، چرا که نه؟ کیست که دلش نخواهد رویای یک ایده کسب و کار را در ذهن خود بپروراند که می‌تواند دنیا را متحول ‌کند، یا رمانی بنویسد که پرفروش‌ترین کتاب باشد یا آهنگی بخواند که حسابی سر و صدا کند. اما می‌خواهیم یک سوال دشوار از شما بپرسیم: آیا می‌خواهید زندگی روزمره یک فرد بسیار خلاق را داشته باشید؟

 

حقیقت این است که زندگی استعدادهای خلاق گاهی اوقات سختتر از آن است که دوستداشتنی باشد. طبق مطالعات جدید، رویاپردازانی که با ایده‌های بزرگ مطرح می‌شوند اغلب خصوصیاتی را از خود نشان می‌دهند که چندان محبوب و دلپذیر نیستند.

مطلب پیشنهادی


در اینجا قصد داریم برخی از خصوصیات و رفتارهایی را عنوان کنیم که ممکن است در ابتدا به مذاق رئیس شما، دوستان شما یا حتی خود شما خوش نیایند، اما رابطه خیلی نزدیکی با خلاقیت دارند.


1- با کنایه سخن می‌گویید

مطمئن باشید که "طعنه" برای حرفه شما عالی است. همه یک آدم پرمدعا که زبان تند وتیزی هم دارد را دوست دارند. مطالعات نشان می‌دهند کنایه آمیز سخن گفتن از نشانه‌های هوش و خلاقیت است و می‌تواند پیش‌بینی خوبی از موفقیت شغلی باشد.

2- به راحتی حواستان پرت می‌شود

شاید عدم تمرکز چیز بدی به نظر برسد، اما علم می‌گوید اگر به راحتی حواستان پرت می‌شود، نشانه خلاقیت است. محققینی که در خصوص این موضوع مطالعه می‌کنند دریافته‌اند که دستاوردهای خلاقانه در دنیای واقعی با پردازش حسی ناکافی یا توانایی کاهش یافته برای نمایش یا مهار محرک‌ها از آگاهی آگاهانه، در ارتباط است.


3- کج خلق هستید

شرکت‌ها همیشه می‌گویند که می‌خواهند آدم‌های خلاق را استخدام کنند، اما وقتی محققین آزمایش می‌کنند تا به صحت گفتار آنان پی ببرند، اغلب در می‌یابند که مدیرانی که تمایلی به همکاری ندارند، آدم‌های بسیار خلاقی هستند. شاید بخشی از علت آن این است که افراد خلاق، کج خلق و بدعنق هستند. مقایسه افراد خلاق همچون موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان با گروه کنترل نشان می‌دهد، کسانی که مغز باروری دارند مایل نیستند خیلی محتاط باشند، لجبازند و اشتباهات و نقص‌های موجود در ایده‌ها و افراد را می‌یابند.

4- دارای نوسان عاطفی و احساسی هستید

محققین همچنین دریافتند کسانی که قابلیت‌های خلاقانه بسیار بالایی دارند، کمترین ثبات  عاطفی را دارند. اگر می‌بینید که در یک دقیقه آنقدر می‌خندید که از خنده روده‌بر می‌شوید و یک دقیقه بعد ناراحت و غمگین هستید، شما احتمالاً خلاقتر از حد متوسط هستید.


 5- با افرادی که مخالف شما هستند بحث و گفتگو می‌کنید

نوآوری با پیشرفت‌های کوچک، تلفیق ایده‌ها، موقعیت‌ها و شانس ظهور پیدا می‌کند. بهترین کاری که می‌توانید برای خلاقیت بیشتر انجام دهید، صحبت کردن با کسانی است که مخالف شما هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: