کد خبر: ۱۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
. پارکینسون یک بیماری خاموش است و تا مشاهده اولین علایم که شامل ارتعاش دست و سایر اعضای بدن می‌شود، هیچ علامت اولیه‌ای ندارد.
        شفا آنلاین:مطالعات محققان دانشگاه لوکزامبورگ نشان می‌دهد جمعیت باکتری‌های روده <Intestinal bacteria>شاخصی برای تشخیص بیماری پارکینسون، سال‌ها قبل از مشاهده علایم اولیه است. پارکینسون یک بیماری خاموش است و تا مشاهده اولین علایم که شامل ارتعاش دست و سایر اعضای بدن می‌شود، هیچ علامت اولیه‌ای ندارد.

به گزارش شفا آنلاین:
متاسفانه ارتعاش بدن از زمانی شروع می‌شود که حدود یک دهه قبل بخش‌هایی از مغز تخریب شده‌اند. مطالعات اخیر محققان دانشگاه لوکزامبورگ نشان می‌دهد جمعیت باکتری‌های روده در افراد مبتلا به پارکینسون در مقایسه با افراد سالم کاملا متفاوت است و می‌توان از این موضوع به عنوان شاخصی برای تشخیص زودهنگام پارکینسون استفاده کرد. سالهاست محققان با این باور که بیماری پارکینسون در ناحیه‌ای خارج از مغز آغاز می‌شود، گمان دارند که پاتوژن ها از طریق بینی یا دستگاه گوارش وارد بدن می‌شوند و به محض ورود آنان، فرآیند‌های آسیب‌شناختی در بدن آغاز می‌شود که یکی از آنان اختلال در عملکرد پروتئینی به نام آلفا سینوکلین است.
آن‌ها احتمال می‌دهند این پروتئین در دفع انتقال‌دهنده‌هایی از جمله دوپامین نقش دارد و می‌تواند با گذشت زمان و از طریق گسترش توسط مسیرهای عصبی، علایم پارکینسون را بروز دهد. محققان برای بررسی موضوع، نمونه‌های بینی و روده 76 بیمار مبتلا به پارکینسون و 78 فرد سالم را بررسی کردند و دریافتند تفاوت‌های چشمگیری در جمعیت باکتریوم این افراد وجود دارد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد باکتریوم مبتلایان به بیماری‌های عصبی دیگر از جمله افسردگی نیز با افراد سالم متفاوت است. محققان امیدوارند با استفاده از این مطالعه بتوانند راهکارهای تشخیص و درمان موثرتری بیابند. پارکینسون پس از آلزایمر شایع‌ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می‌شود. جسم سیاه پیام‌های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می‌کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می‌گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می‌شود. روش‌های رایج کنترل این بیماری، داروهایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می‌کنند. این روش‌ها بیماری را درمان نمی‌کنند، بلکه علایم را کاهش می‌دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است. بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می‌شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می‌کند. حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند.
احتمال ابتلا به پارکینسون در مردان 1.5 برابر زنان است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: