کد خبر: ۱۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 02
استراتژي جديد بهزيستي آن است که در کنار خانه‌هاي امن، مراکز نگهداري از کودکان را نيز ايجاد کرده تا ميان مادران و فرزندان فاصله‌اي ايجاد نشده و به کودکان آنها آسيب روحي وارد نشود
شفاآنلاین>اجتماعی> رئيس سازمان بهزيستي کشور از توسعه مراکز «خانه‌هاي امن» و «خانه‌هاي سلامت» در کشور خبر داد و اعلام کرد: استراتژي جديد بهزيستي آن است که در کنار خانه‌هاي امن، مراکز نگهداري از کودکان را نيز ايجاد کرده تا ميان مادران و فرزندان فاصله‌اي ايجاد نشده و به کودکان آنها آسيب روحي وارد نشود.

به گزارش شفاآنلاین، انوشيروان محسني بندپي با بيان آنکه هم اکنون 26 «خانه امن» در کشور فعاليت مي کنند گفت: در حال حاضر 17 مرکز خانه امن به صورت خصوصي در کشور راه‌اندازي شده؛ اين در حاليست که شش مرکز دولتي نيز در کشور فعال است.

وي در ادامه با تاکيد بر آنکه يکي از سياست‌هاي کاري بهزيستي توسعه خانه‌هاي امن و خانه‌هاي سلامت(Health) براي آن دسته از زناني است که مورد خشونت واقع مي‌شوند ادامه داد: طي چند هفته اخير در مراکز استان‌هاي گلستان، چهارمحال و بختياري و استان اصفهان مراکز خانه‌هاي امن راه اندازي شده است.

رئيس سازمان بهزيستي کشور افزود: شيوه نامه و بعد نظارتي اين مراکز را در بهزيستي مورد بازنگري قرار داديم و در شوراي معاونين اين سازمان تصويب شد تا بعد نظارتي اين مراکز قوي‌تر و دقيق‌تر شود؛ اين در حاليست که تمام تلاش ما توسعه خانه‌هاي امن و خانه‌هاي سلامت در مراکز استان‌ها است.

بندپي همچنين گفت: افرادي که تمايل به راه اندازي اين مراکز در استان‌هاي خود دارند مي‌توانند به سازمان بهزيستي مراجعه کنند. اين در حاليست که به منظور جلوگيري از ايجاد مسائل و مشکلات(Difficulties) حاشيه‌اي نظارت بر اين مراکز را به شدت تقويت کرده‌ايم.رئيس سازمان بهزيستي کشور در خصوص فوايد توسعه اين مراکز در کشور نيز اظهار کرد: گسترش اين مراکز نقطه اطمينان و نقطه تقويت کننده‌اي است که بازگشت زنان آسيب ديده به مسير اصلي زندگي‌شان را هموارتر و از ورود آنها به آسيب‌هاي متعدد ديگر جلوگيري مي کند.

بندپي تصريح کرد: چنانچه افراد خشونت ديده بدانند که يک نهاد حاکميتي و دولتي در صورت وقوع خشونت از آنها حمايت کرده و آنها را پذيرش مي‌کند دچار «امنيت رواني» مي‌شوند و به اين ترتيب بازگشت آنها به چرخه زندگي طبيعي آسانتر خواهد شد.وي همچنين خبر داد: ايجاد مراکز نگهداري کودکان در خانه‌هاي امن به منظور آنکه گسست و جدايي مادران از فرزندانشان باعث ايجاد آسيب روحي در کودکان نشود را به عنوان رويکرد جديد بهزيستي در اين حوزه در نظر گرفته‌ايم.

رئيس سازمان بهزيستي کشور ادامه داد: تا پايان سال جاري در تمام کلانشهرها و شهرهايي که جمعيت آنها بالا بوده و با آسيب‌هاي متعددي دست و پنجه نرم مي‌کنند نسبت به تاسيس مراکز خانه‌هاي امن و خانه‌هاي سلامت اقدام خواهيم کرد.بندپي تاکيد کرد: هر زني به محض آنکه مورد خشونت واقع شد در صورت عدم وجود محل سکونت مي‌تواند با 123 تماس گرفته و سپس سازمان بهزيستي اقدامات لازم براي حضور وي در اين مراکز را انجام خواهدداد.

گفتني است که معصومه ابتکار نيز در چند روز گذشته اعلام کرد «خشونت داخل خانه عليه زنان و کودکان بسيار زياد است و اين مناسبات خانواده را به هم مي زند؛ البته خشونت تعريف خاصي دارد و آخرين مرحله، خشونت فيزيکي است؛ به همين ترتيب نياز است علاوه بر توسعه و گسترش گفت و گو ملي در کشور نسبت به توسعه خانه‌هاي امن نيز اقدام شودـ».همچنين پوران ولويون، مشاور امور زنان و خانواده وزارت دادگستري نيز چندي پيش از بررسي لايحه «تامين امنيت زنان در برابر خشونت» در قوه قضائيه خبر داد.
برچسب ها: اجتماعی ، سلامت ، مشکلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: