کد خبر: ۱۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
گاه پیشگیرانه در هر شاخه‌ای از علم پزشکی در مقایسه با درمان تأثیر بسیار عمیق‌تری بر جسم و روح افراد جامعه می‌گذارد
شفاآنلاین>سلامت> نگاه پیشگیرانه در هر شاخه‌ای از علم پزشکی در مقایسه با درمان تأثیر بسیار عمیق‌تری بر جسم و روح افراد جامعه می‌گذارد، اما متأسفانه در کشور ما به‌دلیل حمایت نکردن دولت از طرح‌های پیشگیرانه در حوزه درمان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سعیدرضا غفاری با اشاره به لزوم اصلاح دیدگاه بیمه‌ها به بحث پیشگیری در حوزه جلوگیری از تولد نوزادان معلول می‌گوید: در کشور ما بیمه‌ها روی درمان تأکید دارند در حالی که اگر به بحث پیشگیری توجه بیشتری شود می‌توان تا اندازه چشمگیری آمار تولد نوزادان معلول را در کشور کاهش داد.

 به گفته این متخصص(Expert) ژنتیک، تنها 20 تا 30 درصد از کل معلولیت‌ها در دوران جنینی قابل پیش‌بینی نیستند و با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدون می‌توانیم این رقم را به یک سوم برسانیم البته این امر با تغییر و اصلاح دیدگاه بیمه‌ها امکان‌پذیر است، بیمه‌ها نباید فقط روی درمان تأکید داشته باشند و باید روند حمایتی در زمینه پیشگیری را هم در برنامه‌های خود قرار دهند. او در خاتمه خاطرنشان می‌کند: علاوه بر بیمه‌ها نظام‌های آموزشی هم باید در راستای گسترش علم ژنتیک در جهت دستیابی به کاهش آمار تولد نوزادان(infants) معلول فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشند.
برچسب ها: ژن ، سلامت ، علم پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: