کد خبر: ۱۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
ختری 6 ساله دارم که مدام بیمار می‌شود. حتی سرماخوردگی‌های معمولی هم او را دچار عفونت‌های شدید لوزه و گوش می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> دختری 6 ساله دارم که مدام بیمار می‌شود. حتی سرماخوردگی‌های معمولی هم او را دچار عفونت‌های شدید لوزه و گوش می‌کند. قبلاً به محض سرماخوردگی دکتر برایش آنتی بیوتیک تجویز می‌کرد و او با مصرف دارو بهبود می‌یافت حتی گاهی هم خودم برایش آنتی بیوتیک می‌خریدم و او پس از اتمام دوره مصرف، بهبود می‌یافت، اما اخیراً دوره بیماری او طولانی‌تر شده و مصرف آنتی بیوتیک هم در تسریع روند بهبود او تأثیری ندارد. دکتر دلیل را ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی عنوان کرده است. لطفاً مرا راهنمایی کنید که این عارضه چرا پیش آمده است؟

به گزارش شفاآنلاین، مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از مشکلات خطرناکی است که براثر مصرف بی‌رویه و نادرست آنتی بیوتیک‌ها ایجاد می‌شود. هنگامی که میکروب‌های بیماری زا در بافت‌های حساس بدن نفوذ می‌کنند، با رشد و تولید مثل سریع خود، قوای جسمی بیمار را از بین می‌برند و شرایط وخیمی برایش ایجاد می‌کنند. آنتی بیوتیک‌ها بهترین راه از بین بردن میکروب‌های مضر هستند اما هرگونه اشتباه در انتخاب نوع آنتی بیوتیک یا میزان مصرف(Consumption) آن یا به پایان نرساندن دوره درمان باعث می‌شود میکروب‌ها به طور کامل از بین نرفته و با جهش کروموزومی قوی‌تر شوند.

میکروب‌هایی که تلاش می‌کنند راه نفوذ آنتی بیوتیک را بسته و آن را مهار کنند ژن‌های مقاوم خود را به دیگر میکروب‌های حساس نیز منتقل می‌کنند و زمینه مقاومت آنها در مقابل آنتی بیوتیک‌ها را به وجود می‌آورند. در چنین شرایطی مصرف آنتی بیوتیک هم به درمان بیماری کمک نمی‌کند و بیمار را در شرایط ناخوشایند و خطرناکی قرار می‌دهد. از این‌رو به محض بروز بیماری(Sickness) فرزندتان به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با توجه به بیماری و شرایط وی آنتی بیوتیکی مناسب تجویز کند. به هیچ وجه خودسرانه برای فرزندتان آنتی بیوتیک تهیه نکنید یا اینکه قبل از پایان دوره دارو حتی با مشاهده علائم بهبود بیماری مصرف دارو را قطع نکنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: