کد خبر: ۱۶۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
واقعیت این است که زنجیره اقتصاد دارو از ابتدا تا انتها خسته و فرسوده شده و به حال احتضار افتاده است.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: واقعیت این است که زنجیره اقتصاد دارو از ابتدا تا انتها خسته و فرسوده شده و به حال احتضار افتاده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد باقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران در حاشیه همایش ملی روز داروساز اظهار داشت: جامعه داروسازی کشور بدلیل عدم توجه نظام سلامت(Health system) به نقش داروساز دچار فرسایش زودرس شده‌اند و این برای اقتصاد سلامت کشور می تواند خطرآفرین باشد.

وی ادامه داد: در این روزهایی که بمناسبت تبریک زادروز زکریای رازی، برای داروسازان جشن های مختلف در مناطق مختلف و استان های سراسر کشور گرفته می‌شود،

متاسفانه به جای گفت‌وگو راجع به دستاوردهای داروسازان، همه بحث ها پیرامون مشکلات داروسازان متمرکز است و این به معنای آن است که داروسازی دچار بیماری شده و وضع خوشایندی ندارد.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: ما در جامعه داروسازی، به این نقطه رسیده‌ایم که باید یک بازافرینی زیربنایی و تغییر نگرش در میان سیاست‌گذاران حوزه سلامت اتفاق بیافتد و درغیر این صورت باید اعتراف کنیم که روزهای ناخوشایندی برای نظام سلامت پیش بینی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که زنجیره اقتصاد دارو از ابتدا تا انتها خسته و فرسوده شده و به حال احتضار افتاد است.

به گفته ضیا، این بیماری که به جان داروسازان افتاده، یک مرض مسری است و عدم برنامه‌ریزی برای تامین منابع، بزرگترین درد این بیماری جانکاه است.

ضیا ادامه داد: ما از مردانی که در تغییرات جدید وزارت بهداشت، پست های کلیدی را در اختیار می گیرند، انتظاراتی داریم و امیدواریم که مدنظر ایشان قرار گیرد.

وی افزود: حیثیت داروخانه‌ها بواسطه تاخیر پردات مطالبات آنها در حال مخدوش شدن است و انتظار داریم مدیران سازمان‌های مختلف در این خصوص گره گشایی کنند.

ضیا ادامه داد: بحث توانمندسازی داوسازان موضوعی است که نیاز به برنامه ریزی و آینده نگری دارد. و مردان سازمان غذا و دارو نقش بسزایی در خصوص ظرفیت سازی های مورد نیاز داروسازان دارند.

وی در پایان تصریح کرد: بحث اشتغالزایی فارغ التحصیلان جوان داروسازی نیز ازجمله مسایل مهمی است که در روز داروسازی باید به آن توجه شود و در این رابطه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، زمینه‌سازی برای توسعه داروساز بیمارستانی است.

برچسب ها: فرسودگی ، صنعت ، اقتصاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: