کد خبر: ۱۶۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
یک آنالیز جدید سی‌تی‌اسکن ممکن است به پزشکان اجازه دهد تا قبل از ایجاد مسائل قلبی، التهاب عروق خونی را تشخیص دهند.
شفا آنلاین:محققان می‌گویند که یک آنالیز جدید سی‌تی‌اسکن ممکن است به پزشکان اجازه دهد تا قبل از ایجاد مسائل قلبی، التهاب عروق خونی را تشخیص دهند.

به گزارش شفا آنلاین: به گفته دانشمندان، تشخیص التهاب قبل از تبدیل آن به پلاک غیر قابل برگشت، می‌تواند به متخصصین قلب جهت جلوگیری از حمله قلبی کمک کند.


محقق راهبر این مطالعه، دکتر چارالامبوس آنتونیادس، گفت: «در حال حاضر، سی‌تی فقط به ما نشان می‌دهد که آیا در شریان‌های قلب تنگی وجود دارد یا خیر، اما هیچ نوعی از تصویربرداری نیست که به ما بگوید کدام تنگی در معرض پارگی است.»

او که دانشیار بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه آکسفورد انگلستان است، گفت: «تنگی‌های آسیب‌پذیر یا پلاک‌ها، التهاب زیادی دارند. تشخیص التهاب می‌تواند به تعیین ریسک ابتلا به حمله قلبی در بیمار کمک کند.»

آنتونیادس و همکارانش ابزاری تشخیصی برای استفاده در کنار سی‌تی‌اسکن‌های معمولی طراحی کردند.

این ابزار که شاخص تضعیف چربی (FAI) نام دارد، بر اساس تغییر اندازه سلول‌های چربی طراحی شده است.

آنتونیادس گفت: «روش جدید بر کشف ما استوار است. چربی‌های اطراف شریان‌های قلب، التهاب موجود در شریان مجاور را حس می‌کند که این امر باعث تغییر اندازه سلول‌های چربی می‌شود.»

به گفته آنتونیادس، نیمی از حملات قلبی به دنبال پارگی پلاک‌های جزئی در عروق قلب رخ می‌دهند که زیاد تنگ نیستند، اما بسیار ملتهب می‌باشند.MedLinePlus،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: