کد خبر: ۱۶۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
سازمان با بدهی‌های بالا مواجه شده و صورت‌های مالی امروز نشان می‌دهد که تا پایان سال 95، 4 هزار و 400 میلیارد تومان بدهی و کسری بیمه سلامت است
شفاآنلاین>سلامت> معاون توسعه منابع بیمه سلامت ایران گفت: سازمان با بدهی‌های بالا مواجه شده و صورت‌های مالی امروز نشان می‌دهد که تا پایان سال 95، 4 هزار و 400 میلیارد تومان بدهی و کسری بیمه سلامت است.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا عباس پاشا  گفت: در سال 96 اگر کنترل هزینه و سیاست‌هایی که امروز به عنوان کنترل هزینه مطرح است اتفاق بیفتد برای اولین بار با تراز منابع و مصارف مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته با بدهی‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم از سال 95 به قبل این بدهی‌ها وجود داشته که دلیل آن بیمه(Insurance) شدن 10 میلیون نفر، رشد تعرفه پزشکی بدون هیچ گونه منبعی برای آن و کتاب ارزش‌گذاری نسبی بوده است.

معاون توسعه منابع بیمه سلامت ایران گفت: با بدهی‌های بالا سازمان مواجه شده و صورت‌های مالی امروز نشان می‌دهد که تا پایان سال 95، 4 هزار و 400 میلیارد تومان بدهی و کسری بیمه سلامت(Health) است.

پاشا، گفت: البته نقدینگی بیشتر شده که رقم آن 5400 میلیارد تومان است و علت آن هم این است که هزار میلیارد تومان کمبود نقدینگی، طلب بیمه سلامت از وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و بنیاد شهید است.

وی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در سال 96 افتاده رشد 85 درصدی منابع است چرا که برای اولین بار با حق بیمه واقعی برابر قانون را دریافت کرده‌ایم و تاکنون هم دولت هر قولی که داده فقط 10 درصد نسبت به دریافت، انحراف داشته است و طبق قول وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه‌ای باید به بیمه سلامت شود.

معاون توسعه منابع بیمه سلامت ایران در مورد کسری ماهانه بیمه سلامت ایران، گفت: تراز مالی در پایان هر سال بسته می‌شود البته نوسانات همه جا در منابع و مصارف وجود دارد اما باید میانگین را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: این میانگین دریافت اسناد پزشکی در سال گذشته یا اسناد هزینه از بخش خصوصی و دولتی 1300 میلیارد تومان در ماه بوده که البته به همان اندازه هم پرداختی داشته‌ایم بنابراین کسری 4400 میلیارد تومانی مربوط به سنوات است.

پاشا گفت: سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان دولت تزریق اعتبار داشته که نشان می‌دهد تراز مثبتی داشته‌ایم اما بدهی‌ها از سال 92 تا 95 بوده که فشار زیادی را به بیمه تحمیل کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: