کد خبر: ۱۶۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
تجلیل از داروساز؛ تجلیل از اقتصاد مقاومتی است زیرا داروسازی در کشور ما با تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم گره خورده است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سابق انجمن داروسازان ایران گفت: تجلیل از داروساز؛ تجلیل از اقتصاد مقاومتی است زیرا داروسازی در کشور ما با تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم گره خورده است.

به گزارش شفا آنلاین، رهبر مژدهی آذر در همایش روز ملی داروسازی در پژوهشگاه نیرو، افزود: اگر اقتصاد، نواوری نداشته باشد، در مدت کوتاهی، توان خود را از دست می دهد و امروز با تاسف باید اعلام کنیم که اقتصاد دارو به این نقطه رسیده است.

مژدهی آذر افزود: یکی از دلایل وقوع چنین اتفاق ناگواری، هویت دولتی اقتصاد دارو است. 

به گفته مژدهی آذر، تصدی گری دولت، اقتصاد دارو را نحیف و صعیف کرده است.

وی افزود: اقتصاد دارو وقتی تحت حمایت دولت قرار گرفت، رقابتپذیری خود را از دست داد و با تضعیف رقابتپذیری، نوآوری هم کم رنگ می شود. براین اساس باید بگوییم اقتصاد دارو در یک چرخه معیوب و ناقص گرفتار شده است.

مژدهی آذر ادامه داد: ما خواستار حمایت از داروسازان هستیم ولی این به معنای وابسته کردن داروسازان به بدنه دولت نیست. داروساز، هویتی مستقل از دولت ها داشته و باید این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: فضای بهداشت و درمان کشور نیازمند احیای نقش و جایگاه داروساز است. باید هویت داروساز مورد بازبینی قرار گیرد و برای آن جایگاه شایسته ای در نظام سلامت تعریف شود.

برچسب ها: دارو ، سلامت ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: