کد خبر: ۱۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
در دانشکده های دندانپزشکی دانشجویانی هستند که توان کافی برای تحصیل را نداشته و برخی از آنان حتی کارهای کلینیکی ساده را نیز نمی توانند انجام دهند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان با بیان اینکه بیش از 30 درصد فارغ التحصیلان دندانپزشکی(Dental) توانایی ارائه خدمت را ندارند، افزود: نظام پزشکی قبل از صدور پروانه مطب، مانند دیگر کشورهای دنیا گذراندن دوره‌های تئوری و عملی در این خصوص را برای دندانپزشکان تعیین و اجباری کند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مرتضی بنکدارچیان اظهار کرد: در دانشکده های دندانپزشکی دانشجویانی هستند که توان کافی برای تحصیل را نداشته و برخی از آنان حتی کارهای کلینیکی ساده را نیز نمی توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی از دانشجویان نیز رغبتی به دانشگاه نداشته و تنها تحت فشار خانواده و تبلیغاتی که در جامعه وجود دارد، وارد این رشته شده اند و این آینده دندانپزشکی را به مخاطره می اندازد.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، بهتر است سازمان نظام پزشکی کلاس های آموزشی برای دندانپزشکان(Dental) بگذارد تا آنها بتوانند ارائه خدمت را با کیفیت کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها نیز می توانند بخشی را به نام بازآموزی داشته باشند که دندانپزشکان در آن بتوانند از یک روز تا سه سال دوره های تکمیلی را در دپارتمان های آموزشی داشته باشند.

بنکدارچیان گفت: به طور کلی مشکلات زیادی در حوزه دندانپزشکی وجود دارد؛ با توجه به اینکه 54 دانشکده دندانپزشکی در کشو ر تاسیس شده اما به اندازه کافی زیرساخت های لازم در این زمینه پیش بینی نشده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها توسط اساتید جوان اداره می شود در صورتی که باید ترکیبی از اساتید جوان و باسابقه دانشگاه ها را اداره کنند تا از تجربه‌های اساتید باسابقه نیز بهره‌ مند شویم.

ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه
عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان همچنین بر ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه تاکید کرد و گفت: مسواک زدن قبل از صبحانه سبب می شود میکروب های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود همچنین مسواک زدن دندان ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد و استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند.

بنکدارچیان در ارتباط با موضوع پروتز دندان اظهار داشت: پروتز در واقع عضو مصنوعی بوده و برای افرادی که یک یا چند دندان یا تمامی دندان های خود را از دست می دهند، می توان استفاده کرد.

وی افزود: ماندگاری استفاده از روش‌های ایمپلنت، طولانی مدت و حدود 20 سال است و شاید از مجموع هزار بیمار تنها پنج نفر از آنان دچار مشکل شوند اما در مجموع با این روش فرد زیبایی و عملکرد دندان طبیعی را به دست می آورد و درواقع روش مطمئنی است.

بنکدارچیان عنوان کرد: نخ کشیدن یک تا دوبار در طول روز نیز از خراب شدن دندان ها پیشگیری می کند، همچنین افراد باید توجه داشته باشند که خمیر دندان باید به قدری باشد که دندان ها را تمیز کند؛ بنابراین نیازی نیست که به تمام طول مسواک خمیردندان زده شود چراکه این مساله باعث تحریک زبان شده و مانع از مسواک زدن خوب می شود.
برچسب ها: مطب ، سلامت ، دندانپزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: