کد خبر: ۱۶۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
ما دریافتیم که برنامه‌های نامنظم خواب در طول هفته به طرز معنی‌داری با کاهش خوشحالی در هنگام صبح و بعد از ظهر، سلامت و آرامش ارتباط دارد، حتی اگر میانگین مدت خواب در طول هفته کافی باشد
شفا آنلاین: مطالعه و برقراری روابط اجتماعی <Establishing social relations>باعث می‌شود که دانشجویان اغلب برنامه‌ی خواب نامنظمی داشته باشند. تحقیق جدید بیان می‌کند که فقدان خواب منظم ممکن است باعث کاهش میزان سلامتی دانشجویان شود.

به گزارش شفا آنلاین: آکین سانو، مؤلف این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم که برنامه‌های نامنظم خواب در طول هفته به طرز معنی‌داری با کاهش خوشحالی در هنگام صبح و بعد از ظهر، سلامت و آرامش ارتباط دارد، حتی اگر میانگین مدت خواب در طول هفته کافی باشد.»


یافته‌های مطالعه بر اساس پایش یک ماهه‌ی بیش از ۲۰۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۵ ساله به دست آمد.


محققان به مدت ۳۰ روز به پایش زمان و طول خواب دانشجویان پرداختند. آنها به علاوه از شرکت‌کنندگان خواستند تا برای ارزیابی احساس کلی سلامت خود، در یک دفتر یادداشت بردارند.


این مطالعه خبر خوبی به همراه داشت. به گفته‌ی محققان، دانشجویانی که پس از مدت‌ها سعی کردند تا عادات خواب خود را اصلاح کنند، بیشتر از بقیه حس سلامت داشتند.


سانو گفت: «برنامه‌های خواب-بیداری نامنظم در جامعه‌ی مدرن ما بسیار شایع است. نتایج ما نشان‌دهنده‌ی اهمیت نظم خواب، در کنار طول مدت آن است و می‌گوید که خواب منظم با تن‌درستی بیشتر ارتباط دارد.»MedLinePlus

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: