کد خبر: ۱۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
ایرانی ها بی رویه ، آنتی بیوتیک مصرف می کنند و حتی در بیماری های ویروسی و سرماخوردگی ، اقدام به مصرف آنتی بیوتیک می کنند و از سوی دیگر با بیماری های نوپدید روبرو هستیم که در همه جهان نیز اتفاق می افتد
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران ، آنتی بیوتیک مصرف نمی کنند و این مصرف بی رویه و خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب بروز مقاومت های میکروبی و عفونت های بیمارستانی شده است.

به گزارش شفا آنلاین، حسین‌علی شهریاری امروز - دوشنبه - در هفتمین کنگره تخصصی و نخستین کنگره بین المللی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: عفونت(Infection) های بیمارستانی ، مقوله ای است که همواره ، مغفول واقع شده و نمی توانیم آمار دقیقی از آن در کشور ارائه دهیم اما همیشه در کشورهای اروپایی آمار پنج درصد ذکر می شود که با توجه به اینکه ما به اندازه کشورهای اروپایی ، پیشرفته نیستیم این آمار را می توان 10 درصد درنظر گرفت.

وی اظهار داشت: سالانه هفت میلیون بیمار در بیمارستان های کشور بستری می شوند که اگر آمار 10 درصدی میزان ابتلا به عفونت بیمارستانی را در نظر بگیریم ، سالانه 700 هزار نفر در ایران به عفونت های بیمارستانی مبتلا می شوند و 70 هزار نفر آنان جان خود را از دست می دهند؛ البته این آمار دقیق نیست و نمی توان به آن استناد کرد.

وی ادامه داد: حدود 110 هزار تخت بیمارستانی در دو بخش خصوصی و دولتی در کشور وجود دارد که در برخی مناطق توزیع عادلانه تخت را نداریم و مردم صدها کیلومتر طی می کنند تا به یک بیمارستان برسند .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانی ها بی رویه ، آنتی بیوتیک(Antibiotics) مصرف می کنند و حتی در بیماری های ویروسی و سرماخوردگی ، اقدام به مصرف آنتی بیوتیک می کنند و از سوی دیگر با بیماری های نوپدید روبرو هستیم که در همه جهان نیز اتفاق می افتد.

شهریاری افزود: از سوی دیگر متاسفانه با توجه به فضایی که در کشور حاکم است و قداست جامعه پزشکی روزبروز به دلیل خطای معدودی از پزشکان و فضاسازی شبکه مجازی ، زیر سئوال می رود و بیمارستان ها حاضر نیستند اطلاعات کاملی از عفونت های بیمارستانی ارائه کنند.

وی با اشاره به از دست دادن بینایی 21 نفر در تهران به دلیل تزریق آلوده در چند وقت پیش ، گفت: گاهی فردی به دلیل کاتاراکت (آب مروارید) دچار عفونت بیمارستانی می شود و برغم تمام تلاشش ها ممکن است تا صد در صد بینایی خود را از دست بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی نیز فردی به خاطر یک آپاندیس ساده ، دچار مرگ و میر می شود یا چندین بار به اتاق عمل می رود.

شهریاری گفت: برغم تمام پیشرفت ها و افزایش دانش و آگاهی ، عفونت های بیمارستانی همچنان مشکلات خاص خود را دارد.

هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون که از امروز د سالن همایش های بین المللی رازی آغاز بکار کرده فردا سه شنبه به کار خود پایان خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار