کد خبر: ۱۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
هرسال رخ درکشور رخ می دهد:
حدود 50 هزار نفر در سال براثر عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند که کاهش آن باید در برنامه های وزارت بهداشت قرار گیرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون گفت: حدود 50 هزار نفر در سال براثر عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند که کاهش آن باید در برنامه های وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدجواد حاجی میر اسماعیل امروز - دوشنبه - در هفتمین کنگره تخصصی و نخستین کنگره بین المللی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در سالن همایش های رازی افزود: بیماری های عفونی با تمام پیشرفت های علم پزشکی از جمله بیماری های تهدید کننده جان بشر به شمار می روند و این مساله به یکی از مهم ترین دغدغه مراکز درمانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیقی از میزان عفونت(Infection) های بیمارستانی در کشور در دست نیست اما آمارهای جهانی 10 تا 15 درصد است و آمار بیمارستان ها ما این رقم را بین یک تا چهار درصد نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: درصورتیکه ثبت واقعی عفونت های بیمارستانی در کشور انجام شود آنگاه می توان برنامه ریزی های دقیقی برای کنترل آن داشت.

حاجی میراسماعیل اضافه کرد: تقویت و استانداردسازی تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و مواد حوزه کنترل عفونت نیازمند تدوین دستورالعمل و راهنماهای بالینی لازم الاجرا در سراسر کشور است.

وی گفت: تعیین یکی از مدیریت های وزارت بهداشت به عنوان هماهنگ کننده ارگان ها برای کاهش عفونت های بیمارستانی ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ، بالا رفتن متوسط اقامت بیماران در بیمارستان، افزایش هزینه های بیمارستانی و ویزیت پی در پی را از جمله هزینه های مستقیم و همچنین عدم حضور فرد بیمار در بازار کار و اشغال تخت های بیمارستانی را از جمله هزینه های غیرمستقیم عفونت های بیمارستانی عنوان کرد.

رئیس هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون افزود: دردهای فیزیکی و مرگ نیز از جمله هزینه های انسانی عفونت های بیمارستانی هستند .

حاجی میراسماعیل، اجرای طرح تحول سلامت واقتصاد مقاومتی و تشکیل اتاق فکر با هدف ایجاد ساختار یکپارچه را از مهم ترین اقدامات لازم برای کاهش عفونت های بیمارستانی ذکر کرد.
هفتمین کنگره تخصصی استانداردسازی تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون که از امروز د سالن همایش های بین المللی رازی آغاز بکار کرده فردا سه شنبه به کار خود پایان خواهد داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: