کد خبر: ۱۶۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
ژاپن نیز کشوری است که بالاترین مواد سفیدکننده دندان را تولید می کند ولی به اندازه ایران مردمان این کشور اصرار برای سفیدکردن دندان ندارند؛ بنابراین باید در راستای کاهش تقاضای بی مورد بلیچینگ فرهنگ سازی صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ضمن هشدار در مورد بلیچینگ خانگی، گفت: مردم فریب ارزان و در دسترس بودن آن را نخورند چراکه استفاده از این روش بدون نظارت دندانپزشکان ممکن است عوارض برگشت ناپذیری را برای دندان ها به همراه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر باقر شهنی زاده در گشایش ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع بلیچینگ یا سفید کردن دندان اظهار کرد: به طور معمول رنگ دندان در نژادهای مختلف متفاوت است؛ به طور مثال در ایرانی های ساکن جنوب کشور دندان ها متمایل به زرد و در شمال متمایل به سفید است.

وی با اشاره به اینکه گاهی رنگ دندان مطلوب افراد نیست، افزود: در برخی افراد کل رنگ دندان ممکن است تیره باشد و با هیچ روشی نتوان آن را تغییر داد و سفیدکردن برای این دندان ها مؤثر نیست.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بیان داشت: سفیدکردن دندان در مطب دندانپزشکی با دو روش استفاده از مواد شیمیایی و ساختن وسیله هایی همچون لامینیت صورت می گیرد. البته در هنگام بلیچینگ ماده سفیدکننده، ماده اکسیژن زا بوده و اکسیدان دارد که علاوه بر تأثیر روی دندان، لثه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث سوزش لثه شود.

شهنی زاده با تأکید بر اینکه روش هایی باید برای زیبایی دندان استفاده شود که آسیب کمی به دندان ها بزند، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا سازمان هایی وجود دارد که بر این مساله نظارت می کنند و روش های درمانی و نوع موادی که استفاده می شود، تحت نظارت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در انگلیس سفیدکردن دندان با مواد شیمیایی خانگی بدون نظارت دندانپزشک به دلیل آسیب به دندان ممنوع است، گفت: در این کشور بین شرکت های تولیدکننده این مواد و سازمان نظام پزشکی(Medical System) آنان بحث و اختلاف نظر وجود دارد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران افزود: ژاپن نیز کشوری است که بالاترین مواد سفیدکننده دندان را تولید می کند ولی به اندازه ایران مردمان این کشور اصرار برای سفیدکردن دندان ندارند؛ بنابراین باید در راستای کاهش تقاضای بی مورد بلیچینگ فرهنگ سازی صورت گیرد؛ چراکه استفاده از این روش در بسیاری از موارد ضرورت ندارد و در اغلب موارد سبب آسیب به دندان ها می شود.

شهنی زاده با بیان اینکه بلیچینگ یا سفیدکردن دندان حدود 2 تا 3 سال ماندگار است، خاطرنشان کرد: برخی افراد بلیچینگ را در خانه بدون تجویز و نظارت دندانپزشک انجام می دهند که انجمن دندانپزشکان عمومی ایران به هیچ عنوان موافق این مساله نیست و توصیه می کنیم این اقدام حتما در دندانپزشکی(Dental) صورت گیرد تا قابل کنترل باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، دندان هایی که قرار است بلیچینگ شوند، نباید پوسیده باشند و قبل از سفیدکردن، دندان هایی که نیاز به درمان دارند باید ابتدا درمان شوند.

ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با حضور صاحب نظران و اساتید برجسته این حوزه از امروز 25 تا 27 مردادماه در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: