کد خبر: ۱۶۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر بهداشت دولت یازدهم خواستار حضور مجدد سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در دولت دوازدهم شدند.
 شفا آنلاین>سلامت>تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر استمرار حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کردند.

به گزارش شفا آنلاین،تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر بهداشت دولت یازدهم خواستار حضور مجدد سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در دولت دوازدهم شدند.

ساداتی نژاد: تعامل وزارت بهداشت با مجلس بسیار خوب بوده است

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس  با اشاره به عملکرد مثبت قاضی زاده هاشمی در کابینه یازدهم اظهار کرد: کاهش هزینه های درمانی از مردم مهم ترین دستآورد های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان است .

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده کاشان افزود: او به خوبی برای سر و سامان دادن به حوزه بهداشت و درمان  وقت گذاشت و با تمام وجود در حوزه اجرایی موفق بوده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی پیشنهادی او در مجلس به خوبی در طول این چهارسال به مرحله اجرا رسید و در مجموع می توان گفت او از وزرای موفق دولت یازدهم بوده است.

وی با اشاره به اینکه او می تواند نقایص و کمبودهای حوزه سلامت را در دوره بعد برطرف کند، تصریح کرد:امیدواریم درادامه طرح تحول سلامت مشکلات این طرح که ناشی ازکمبود اعتبار بوده، مرتفع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی از مردم مهم ترین دستاوردی است که او در این مدت داشته است ؛ هرچند این طرح در حال حاضر با مشکل  کمبود اعتبار مواجه است، اما  امیدوار هستیم با حمایت سایروزارتخانه ها بتوانیم این طرح را در سایر حوزه های بهداشتی و دندان پزشکی به نتیجه برسانیم..

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس با تاکید براینکه قاضی‌زاده در دوره گذشته روابط خوبی را با مجلس داشته، اظهار کرد: این یکی دیگر از نکات مثبت اوست که توانسته تعامل بسیار خوبی با مجلس داشته باشد.

خانلری: هاشمی  تنها کسی است که نظام سلامت را به سرمنزل مقصود می رساند

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که وزیر بهداشت یکی از وزرای موفق دولت یازدهم است، گفت: دکتر هاشمی آغازگر طرح تحول سلامت در نظام سلامت است و بیش از هر فرد دیگری با نقاط ضعف و قوت این طرح آشناست و بنابراین تنها کسی است که می تواند نظام سلامت را به سرمنزل مقصود برساند.

کارن خانلری افزود: معتقد به این امر هستم که وزرا باید رویکرد ایده آلیستی نسبت به مسائل مختلف داشته باشند و تنها نقش یک مدیر اجرایی صرف را به دوش نکشند.

وی با تاکید بر این که خلاقیت برای حل و فصل مشکلات کشوری نیز یکی دیگر از عوامل موفقیت وزرا به شمار می رود، عنوان کرد: معتقدم دکتر هاشمی چنین مشخصاتی دارد و از توانایی لازم برای حل معضلات حوزه مدیریتی خود یعنی بهداشت و درمان برخوردار است و نباید ظرفیت ها و توانمندی هایش را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری همچنین در پاسخ به این سوال که چه ارزیابی از کابینه دوازدهم دارد، بیان کرد: افراد بسیار خوش چهره و مقتدری در لیست وجود دارند، اما نام هایی نیز معرفی شده اند که شناخت چندانی از آن ها نداریم و نتیجه گیری در مورد آن ها مستلزم اعلام برنامه ها و ایده های شان است تا بر اساس آن ها اعلام نظر کنیم.

تاج الدین: مجلس با وزیر بهداشت همراه و همدل است

نماینده اصفهان  در مجلس شورای اسلامی گفت :اتفاقاتی که در چهار سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان  کشوررخ داده ، قابل تقدیراست،  به خصوص طرح تحول سلامت که اتفاق بسیار مبارکی است که این طرح توانست پاسخگوی مشکلات مربوط به سلامت جامعه باشد.

ناهید تاج الدین افزود:البته نقدهایی هم به طرح تحول سلامت وارد است اما کم لطفی و  بی انصافی است اگر ما بخواهیم به طور کلی آن را را زیر سوال ببریم. قطعا هر طرحی که هر کدام از وزرای محترم به آن ورود پیدا می کنند بی اشکال نیست و آن هم با جلسات کارشناسی که گذاشته شود مرتفع می شود.

 عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس تاکید کرد: مشکلاتی که این طرح دارد باید حل شود اما به طور کلی این طرح به مباحث بهداشت و درمان مردم رسیدگی کرده  و اتفاقات بسیار خوبی هم در این حوزه افتاده است.

 تاج الدین با اشاره به رویکرد  مثبت مجلس به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: جدای از بحث طرح تحول سلامت،  با روحیات و همت بالایی که آقای دکتر هاشمی دارند من حس می کنم او توانسته  که در زمینه های دیگر عرصه کاری اش هم بسیار موفق عمل کنند.

وی اظهار امیدواری کرد هاشمی بتواند مسیری را که در چهار سال قبل در آن گام نهاده، ادامه دهد و طرح تحول را به  نتیجه غایی و نهایی برساند و ما ثمره نهایی آن در جامعه بیشتر حس کنیم.

تاج الدین افزود: البته این نکته را نباید فراموش کرد که قاضی زاده هاشمی در چهار سال قبل هم ارتباط خیلی خوبی را با نمایندگان داشتند  و توانستند از پس مشکلات حوزه سلامت بخوبی بر آیند. قدم های خوبی برای حل مشکلات  مردم برداشته شده است  که انشالله که در چهار سال آینده که آقای دکترهاشمی در این مسند قرار دارند، خدمات بیشتر و مطلوب تری را به مردم ارائه می کنند

کمالی پور:اجماع عمومی در باره وزیر بهداشت وجود دارد

نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه وزیر بهداشت از مدیران فعال کابینه یازدهم بود، عنوان کرد: شاید اگر بخواهیم نمره ای به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بدهیم، دکتر هاشمی از جمله وزرایی است که نمره خوبی می گیرد و یکی از وزرای خوب و فعال که اجماع عمومی نسبت به وی در مجلس وجود دارد، وزیر بهداشت است.

یحیی کمالی پور افزود: اگرچه طرح تحول سلامت، نواقصی هم دارد، اما این نواقص دلیلی نمی شود که خدمات گسترده طرح تحول سلامت را نادیده گرفت.

وی عنوان کرد: یکی از موفقیت های یک وزیر، تعامل سازنده حلقه مدیران میانی وزارتخانه با مدیران ارشد است که این مساله در وزارت بهداشت مشهود بود؛ طوری که مثلا وقتی دستوری از سوی وزیر به مدیران میانی ابلاغ می شد، آن دستور سلسله وار به سایر نیروها ابلاغ می شد. این یک امتیاز مثبت است که در وزارت بهداشت وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت، اقدامات ارزشمندی در حوزه دسترسی به خدمات درمان و بخصوص در نقاط محروم، انجام شد. با اجرای  این طرح  توسعه رشته های مرتبط با علوم پزشکی، ایجاد مکان های تخصصی درمان و ساختمان سازی در حوزه سلامت نیز به شکل گسترده انجام شد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قطعا مجلس تصمیم خواهد گرفت که در ادامه راه طرح تحول سلامت، مشکلات موجود  از سر راه وزیر بهداشت و طرح تحول سلامت برداشته شود

صفری: اکثریت مجلس حامی وزیربهداشت است

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن  تاکید بر توانمندی و تدبیر وزیربهداشت  گفت : خوشبختانه در بررسی عملکرد دکتر هاشمی در مجموعه وزارت بهداشت در چهار سال گذشته، کارنامه خوبی را از دولت شاهد بودیم که این مهم توانست به خوبی در بخش های مختلف حوزه سلامت برای مردم منشا اثر باشد.

احمد صفری افزود : طرح تحول در نظام سلامت که طراحش دکتر هاشمی است، طرح بسیار خوبی بود که در جمیع بخش های سلامت کشور خدمات خوبی را به مردم  بویژه قشر آسیب پذیر جامعه ارائه داد. این طرح در بخش های توسعه ای سلامت در کشور گشایش خوبی را ایجاد کرد و زیرساخت های بهداشتی کشورحتی در مناطق دورافتاده را گسترش داد.

عضو کمیسیون انرژی  مجلس خاطرنشان کرد : البته این طرح نیز مثل هر طرح دیگری در سطوح خرد و کلان، دارای نواقصی استو اکنون نیازمند کارشناسی و آسیب شناسی برای ادامه مسیراست.

وی افزود: البته در جلساتی که با حضور وزیر پیشنهادی بهداشت دولت دوازدهم برگزار کردیم، ایشان مسائل و راهکارهای عملی خوبی را برای اصلاح طرح تحول به نمایندگان ارائه داد که به طور قطع می تواند در جهت حل و فصل موانع گام بردارد.

صفری با تاکید بر رضایت عمومی مجلس نسبت به تداوم تکیه دکتر هاشمی بر مسند وزارت بهداشت در دولت دوازدهم و دنبال کردن اهداف این وزارتخانه در حوزه سلامت در چهارسال آینده تصریح کرد : جو خوبی در مجلس در حمایت از عملکرد وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان شاهد هستیم و بنده شخصا معتقدم که با شرایط کنونی و رویکرد مثبت نمایندگان ملت، ادامه حضور هاشمی را در وزارتخانه با میزان آرای بالا شاهد خواهیم بود

فیضی: مجلس باید وزیر بهداشت را در ادامه مسیر حمایت کند

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت توانایی و تخصص کافی  را برای حل و فصل  مشکلات  بهداشت و درمان مردم  را دارد، او با اجرای طرح تحول سلامت توانست بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند و مجلس باید با حمایت همه جانبه او را در ادامه مسیر یاری دهد.

 محمد فیضی زنگیر، نماینده مردم اردبیل افزود: وزیر بهداشت فردی توانمند و دلسوز است و مجلس هم با او همراه است و امیدواریم برنامه های خود را بتواند با رفع موانع موجود اجرایی کند.

 وی خصوص لیست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم  گفت: کابینه معرفی شده خوب است اما می توانست بهتر از این باشد چرا که عدالت جنسیتی و قومی در آن  رعایت نشده است.

سلیمی: قاضی زاده هاشمی طراح ایده های نو است و مجلس از او پشتیبانی می کند

نماینده محلات در مجلس  با تاکید بر این که وزیر بهداشت یک مدیر جهادی است، گفت: با توجه اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان و ارتقا نظام سلامت در چهار سال اخیر، دکتر هاشمی رای اکثریت نمایندگان مجلس را اخذ خواهد کرد.

علیرضا سلیمی افزود: دکتر هاشمی فردی است دارای ایده های نو که نمونه آن طرح تحول سلامت بود که بخوبی این برنامه را طراحی و به مرحله اجرا درآورد و شاهد ثمرات آن در نقاط مختلف کشور و رضایتمندی مردم و بخصوص اقشار محروم هستیم.

وی با اظهار امیدواری از این که طرح تحول سلامت در آینده نیز تداوم پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان علاقمندیم دوباره ازحضور دکتر هاشمی در دولت دوازدهم بهره مند شویم
برچسب ها: بهداشت ، مجلس ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: