کد خبر: ۱۶۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
ساخت این پروژه ها پیشرفت خوبی دارد و چنین توسعه ای با بودجه معمول سازمان انتقال خون هرگز امکان پذیر نبود.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر مجمع خیرین انتقال خون گفت :پنج مرکز جامع انتقال خون(blood transition) در تهران با مشارکت خوب خیران ساخته می شود.

به گزارش شفا آنلاین،فردین بلوچی افزود: ساخت این پروژه ها پیشرفت خوبی دارد و چنین توسعه ای با بودجه معمول سازمان انتقال خون هرگز امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: این پنج مرکز در مناطق 1، 4، 20 و 5 تهران ساخته می شود و اغلب پروژه ها تا 80 درصد پیشرفت داشته است.

بلوچی با قدردانی از شهرداری این مناطق تهران که زمین ها و پروانه آن را برای ساخت رایگان در اختیار مجمع قرار داده اند گفت : بانک صنعت و معدن ساخت و ساز را بر عهده گرفته است و شرکت های آب و برق و گاز که در هریک از پروژه ها یک میلیارد ریال تخفیف قائل شده است .

دبیر مجمع خیرین انتقال خون اعلام کرد: چنین پروژه هایی برای اولین بار است که در این سازمان شکل گرفته و با این سرعت و طبق برنامه پیش رفته است.

وی خبر از گسترش فعالیت های این مجمع در سایر استان های کشور داد و افزود: سازمان ها و نهادهای اقتصادی برخوردار برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در امور بهداشت و درمان و انتقال خون به خصوص در مناطق محروم باید کمر همت کنند،چراکه، تهیه خون و فرآورده های خونی حیاتی است و باعث سلامت و رفاه اجتماعی می شود.

پروژه مرکز انتقال خون منطقه یک به متراژ یک هزار و 50 متر مربع زمین و یک هزار و صد متر بنا در حال احداث است.

پروژه منطقه 5 در متراژ 600 متر مربع و بنای یکهزار متر تا آخر شهریور افتتاح می شود و دو پروژه در منطقه 4 هریک با یکهزار متر مربع بنا در حال احداث است .

پروژه منطقه 20نیز با 600 متر مربع زمین و یک هزار متر بنا در حال احداث است.
این پروژه ها از مهر ماه تا پایان سال به ترتیب پیشرفت پروژه افتتاح می شود و در اختیار انتقال خون استان تهران قرار می گیرد.

برنامه ریزی برای آموزش، حفظ و جذب اهدا کنندگان به شیوه های جدید از اولویت های فرهنگ سازی برای این مراکز است و در این مراکز جامع اهدای گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما اهدا خواهد شد و با یک برنامه ریزی مناسب تا سال ها نیاز استان رفع خواهد شد.
در حال حاضر بیش دو میلیون یکصد هزار نفر سالانه در ایران به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند .
برچسب ها: انتقال خون ، سلامت ، خیرین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: