کد خبر: ۱۶۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده‌اند

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مریم فرزان گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی(Importation) ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده‌اند.

وی افزود: مصرف کننده ایرانی همانند سایر مصرف کنندگان دنیا حق دارد از کاربرد، روش مصرف، احتیاط و هشدارهای محصول آرایشی که خریداری می‌کند، به زبان فارسی و به نحو درستی مطلع باشد.

فرزان ادامه داد: محصولاتی که دارای مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو هستند، ملزم به درج موارد فوق الذکر به صورت چاپ شده از محل تولید شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای مرداد ماه سالجاری آغاز شده و به تدریج تمامی واردکنندگان با برنامه زمان‌بندی شده و هماهنگی با سازمان غذا و دارو این طرح را به مرحله اجرا در خواهند آورد.

 رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درج عبارات فارسی بر روی محصولات آرایشی  و بهداشتی و دارا بودن شماره پروانه بهداشتی وارداتی و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو این اطمینان را به مصرف کنندگان خواهد داد که سلامت و ایمنی استفاده از محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: