کد خبر: ۱۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
کلسترول از ( LDL ) کلسترول بد و (HDL ) کلسترول خوب و تری گلیسرید ساخته شده است. باید مقدار کلسترول کلی و بد خون (LDL) کاهش یابد و از طرفی کلسترول خوب خون (HDL) بالاتر باشد.
شفا آنلاین:کلسترول از ( LDL ) کلسترول بد و (HDL ) کلسترول خوب و تری گلیسرید ساخته شده است. باید مقدار کلسترول کلی و بد خون (LDL) کاهش یابد و از طرفی کلسترول خوب خون (HDL) بالاتر باشد. این امر با کاهش دریافت چربی ها و ارجحیت منابع چربی های غیر اشباع محقق میشود.

سویا
به گزارش شفا آنلاین:سویا میتواند به طور موثری با کلسترول مقابله کند، زیرا حاوی پروتئین هایی است که با توجه به تحقیقاتی که در سال 2007 انجام شد، مقدار کلسترول کلی و بد خون را کاهش میدهد. برای بهره مندی از خواص آن توصیه میشود روزانه 25 گرم از این پروتئینها در برنامه غذایی گنجانده شود. سویا را میتوان در ترکیب بسیاری از غذاها، جایگزین گوشت چرخ شده که حاوی چربی است کرد. مزیت دیگر سویا این است که مقدار کمی کالری دارد، اما سرشار از کلسیم است و میتواند غذایی عالی برای افراد گیاه خوار باشد.

حبوبات
حبوبات، دیگر خوراکی هایی هستند که در تنظیم کلسترول خون مفیدند. مصرف منظم حبوبات، حداقل 3 بار در هفته، میتواند باعث کاهش 8/11 میلیگرم کلسترول کلی و 8 میلیگرم کلسترول بد خون در این افراد شود.گرچه امروزه حبوبات جایگاه کمتری در برنامه غذایی مردم نسبت به گذشته دارد، اما میتوان آنها را به راحتی در انواع سوپها، آشها، سالاد و پوره استفاده کرد. بااینحال، توصیه میشود مصرف حبوبات به تدریج افزایش یابد، تا از مشکلات گوارشی پیشگیری شود. خیس کردن حبوبات قبل از پخت نیز روش بسیار مناسبی برای کاهش نفخ و دیگر ناراحتیهای گوارشی است.

ماهی
ماهی و به خصوص ماهیهای چرب مانند سالمون، ساردین و آزاد، به خاطر مقدار بالای اسیدهای چرب غیر اشباع و امگا-3 در موارد افزایش کلسترول بسیار مفید هستند. امگا-3 به دلیل کاهش سطح تریگلیسرید خون که جزو خانواده چربیهاست، معروفیت دارد. همچنین مصرف 2 تا 3 بار ماهی در هفته که یک سهم آن ماهی چرب باشد، در تنظیم کلسترول خون موثر است.

ادامه دارد....
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید.

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: