کد خبر: ۱۶۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
نتایج مطالعات متعددی نشان داده است که خوردن سیر به طور ناشتا می تواند دردهای مفصلی و دردهای ناشی از آرتروز را به طور چشمگیری کاهش دهد.

شفا آنلاین:سیر سبب کاهش فشار خون می شود و می توان آن را داروی کمکی برای کاهش فشار خون <Reduce blood pressure>در نظر گرفت که هیچ اثر جانبی بر سلامتی ندارد. از طرف دیگر سیر از تورم و التهاب مانع می شود و بهترین دارو برای افرادی است که از آرتروز و التهاب های مفصلی رنج می برند.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج مطالعات متعددی نشان داده است که خوردن سیر به طور ناشتا می تواند دردهای مفصلی و دردهای ناشی از آرتروز را به طور چشمگیری کاهش دهد.

از زمان گذشته همواره گفته شده است که سیر خواص دارویی و پزشکی فراوانی دارد و آنتی بیوتیکی بسیار قوی محسوب می شود که سرشار از آنتی اکسیدان است و با بسیاری از بیماری ها و عفونت ها مبارزه می کند. بهترین زمان برای مصرف این ماده مفید صبح و با شکم خالی است. اما چرا ناشتا؟ در این مطلب می خواهیم به همین سۆال پاسخ دهیم.

به خاطر اینکه صبح ها و به صورت ناشتا باکتری ها مقاومت کمتری دارند و سیر با سرعت بیشتری روی آن ها تأثیر می گذارد.
و اما آیا سیر را باید ناشتا مصرف کرد؟

هر چند توصیه می شود که به صورت ناشتا حتی قبل از مصرف آب، سیر مصرف شود اما در برخی افراد، این امر باعث بروز مشکلاتی چون ناراحتی گوارشی و نفخ می شود. بنابراین، برای احتیاط، ابتدا مقدار کمی سیر مصرف کنید. افرادی که به سیر حساسیت دارند، دچار علایمی چون نفخ، اسهال، حالت تهوع، استفراغ و واکنش های پوستی متفاوت می شوند. گاهی نیز مصرف کم سیر مشکلی ایجاد نمی کند اما میزان زیاد آن می تواند مشکل ساز شود.

برخی خواص سیر

وقتی که سیر را به صورت ناشتا میل می کنید در واقع بدنتان را سم زدایی کرده اید. با همین کار ساده تمامی انگل ها و کرم های موجود در روده را بیرون رانده و سدی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها ایجاد می کنید.
خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون نیز تأثیر بیشتری می گذارد. این ماده ی غذایی فشارخون را کاهش می دهد و باعث هضم راحت غذا می شود.
نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۱ انجام شده است نشان می دهد افرادی که به طور مرتب سیر می خورند سه برابر کمتر از بقیه دچار سرماخوردگی می شوند.
سیر باعث بهبود عملکرد قلب، کبد و کیسه ی صفرا می شود. برای مقابله با اسهال، مشکلات عصبی، بی اشتهایی، استرس و آکنه نیز مفید است.
اگر می خواهید بیماری هایی مانند سل، سینه پهلو، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش و سیاه سرفه از شما و اطرافیانتان دور باشد سیر را دریابید.
خبر خوب اینکه نتایج پژوهش ها نشان می دهند افرادی که به طور مرتب و به میزان کافی سیر مصرف می کنند کمتر در معرض برخی از سرطان ها قرار می گیرند. به عقیده ی محققان سیر همچنین می تواند از بافت های کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند.
سیر باعث افزایش قدرت باروری و کاهش قند خون شده و پیری را به تاخیر می اندازد. البته این ها تنها گوشه ای از خواص کم نظیر سیر بودند که به طور خلاصه اشاره شد.
روش مصرف درست برای بهره مندی هر چه بیشتر از خواص سیر

سیر دارای دو ترکیب مهم به نام های آلیسین و دی آلیل دی سولفید می باشد که خواص درمانی دارند. اگر هر روز صبح در حالت ناشتا به طور مرتب سیر مصرف کنید به طبیعی ترین شکل ممکن عمر طولانی همراه با سلامتی و تندرستی خواهید داشت.

باید بدانید که گذاشتن سیر روی دندانی که درد می کند باعث تسکین آن می شود.

شما می توانید از این گیاه استفاده ی موضعی نیز بکنید و آن را به صورت مرهم برای تسکین جای نیش برخی از حشرات موذی و یا برای خلاص شدن از شر زگیل استفاده کنید.

برای رفع سرماخوردگی کافی است که یک عدد سیر پوست کنده را در آب گرم بجوشانید و با آن بخور دهید. مصرف آن نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی می شود.

اگر از روماتیسم رنج می برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.

اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.

برای فراموشی و مشکلات حافظه یک کیلوگرم سیر را پوست کنده و ریزریز کنید. سپس آن ها را با آب ۲۴ عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت ۲۴ روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چای خوری از این ترکیب را بنوشید.

برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.

برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، یک تا ۲ حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.

سیر له شده

اگر از روماتیسم رنج می برید سیر را داخل روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را به مناطق دردناک بمالید.

اگر گوشتان دچار عفونت و ورم شده است سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یک تا دو قطره از این آب را داخل گوشتان بچکانید.

برای فراموشی و مشکلات حافظه ۱ کیلوگرم سیر را پوست کنده و ریزریز کنید. سپس آن ها را با آب ۲۴ عدد لیموترش مخلوط کرده و داخل یک ظرف شیشه ای دربسته بریزید. اجازه دهید ترکیبتان به مدت ۲۴ روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز به صورت ناشتا یک قاشق چای خوری از این ترکیب را بنوشید.

برای مقابله با سنگ کلیه دو قاشق غذاخوری سیر خردشده را در یک چهارم لیتر آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و یک فنجان صبح به صورت ناشتا و یک فنجان شب قبل از خواب میل کنید.

برای تسکین دردهای عادت ماهانه در پنج روز اول، ۱ تا ۲ حبه سیر به صورت ناشتا میل کنید.

برای درمان رماتیسم ۳ هفته هر صبح ناشتا یک حبه سیر میل کنید. کسانی که سیاتیک دارند صبح ناشتا یک حبه سیر را سوراخ‎سوراخ نموده قورت دهند سپس کمی آب روی آن بخورند به‎صورت مداوم نباشد.

استفاده از سیر پخته شده:

روند طبخ، ماده فعال موجود در سیر به نام «آلیسین» را از بین می برد. آلیسین، نوعی ترکیب حاوی سولفور است و هنگام جویدن، خرد یا له شدن سیر خام، فعال می شود اما با قرار گرفتن در معرض حرارت غیرفعال می شود، به همین دلیل است که روند طبخ، خاصیت درمانی سیر را پایین می آورد.

چگونگی حفظ حداکثر خاصیت سیر در زمان طبخ:

قبل از طبخ، سیر را له و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا تولید آلیسین بیشتر و در برابر حرارت هنگام طبخ مقاوم شود. بهتر است به مدت کوتاه (حدود ۱۵ دقیقه) روی حرارت متوسط پخته شود.

مصرف سیر به شکل قرص:

بیشتر مردم برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در دهان، به جای سیر خام، از قرص سیر استفاده می کنند اما این فرآورده فایده چندانی ندارد. همان گونه که بیان کردیم، برای فعال شدن ترکیب درمانی سیر لازم است که سیر خام و له شده مصرف شود.
سیر به شکل قرص، پودر یا خشک تمام خواص دارویی سیر خام را ندارد. هر چند سیر خشک خاصیت آنتی اکسیدان خود را کمی حفظ می کند و می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کند اما خواص آن به اندازه سیرخام نیست. اگرچه سیر بوی نامطبوعی در دهان ایجاد می کند اما جویدن سیر همانند مصرف پنی سیلین موثر است. سعی کنید به جای مکمل از سیر تازه استفاده کنید.

استفاده از سیر مانده:

برای برخورداری از خواص مختلف سیر، حتماً از سیر تازه استفاده کنید. سیر تازه حجم و شکل مشخص دارد و چروک نشده است.
روزانه چه مقدار سیر مصرف کنیم؟

اگر قصد دارید از طریق طبیعی با عفونت ها مقابله کنید، باید سیر بیشتری مصرف کنید. تنها یک حبه کافی نیست و باید روزی ۲ تا ۳ حبه سیر مصرف کنید. نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف ۳-۲ حبه سیر در روز عفونت های شدید را برطرف می کند. از آنجا که سیر به عنوان آنتی بیوتیک عمل می کند، میزان زیاد آن می تواند روی فلور معده تأثیر بگذارد و باکتری مفید را کاهش دهد.

از این رو لازم است میزان کافی پروبیوتیک مصرف کنید. بهترین راه، مصرف موادغذایی تخمیر شده است که سرشار از پروبیوتیک است. از جمله ماست طبیعی، کامبوجا و…
نداشتن یک برنامه غذایی سالم:

همراه با مصرف سیر لازم است که یک شیوه زندگی سالم داشته باشید تا روند درمان سرعت پیدا کند.

برنامه غذایی غنی از قند و مواد غذایی فرآوری شده، تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن می گذارد پس توصیه می شود مواد غذایی مغذی و سالم مانند سبزیجات، میوه، مواد غذایی پروبیوتیک، روغن های سالم و پروتئین فاقد چربی مصرف کنید.

جالب است بدانید استفاده از سیر برای درمان بیماری ها پیشینه ای ۳ هزار ساله دارد و بقراط از این گیاه برای درمان سرطان دهانه رحم استفاده می کرد. همچنین آلبرت شوایتزر پزشک آلمانی برای درمان اسهال خونی در آفریقا از آن استفاده کرد.

برچسب ها: سیر ، ناشتا ، فشار خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: