کد خبر: ۱۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
سید حسن هاشمی افزود: مهمترین کاری که در دولت دوازدهم باید انجام دهیم تداوم و ارتقاء طرح تحول سلامت است که در قالب برنامه توسعه ششم ادامه می یابد
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مهمترین اولویت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم اجرای نظام ارجاع است، همچنین باید منابع پایداری برای نظام سلامت تعریف شود که امیدوارم این کار در صد روز اول دولت جدید انجام شود.

به گزار ش شفاآنلاین، سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: مهمترین کاری که در دولت دوازدهم باید انجام دهیم تداوم و ارتقاء طرح تحول سلامت(Health) است که در قالب برنامه توسعه ششم ادامه می یابد.

وی ادامه داد: اجرای نظام ارجاع نیز یکی از مهمترین اولویت های وزارت بهداشت در دولت آینده است که البته اگر بخواهیم به صورت واقعی و غیر نمایشی این طرح را اجرا کنیم کار بسیار سختی است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در دولت یازدهم زیر ساخت های لازم برای اجرای نظام ارجاع فراهم شده است از جمله اینکه 6 هزار مرکز بهداشتی و درمانی، پایگاه بهداشت و مرکز جامع سلامت ایجاد کردیم و ظرفیت پذیرش دانشجو(Student) در رشته های مختلف علوم پزشکی را ارتقاء دادیم.

وی گفت: علاوه بر این اقدامات طرح تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نیز در دولت یازدهم کلید خورد و تا کنون برای تعداد زیادی از ایرانیان تشکیل شده است و در دولت آینده برای استقرار کامل نظام ارجاع تکمیل می شود.

هاشمی افزود: در حوزه های دیگری مانند آموزش و پژوهش نیز در حوزه علوم پزشکی موقعیت ممتازی داریم که باید تلاش کنیم در دولت آینده بهتر شویم.

وی گفت: کار مهم دیگری که اجرای آن نیاز به کمک رئیس جمهوری، دولت و مجلس دارد، پایداری منابع در حوزه سلامت و رفع اشکلاتی است که در حوزه اقتصاد سلامت وجود دارد و باعث گرفتاری مردم می شود که امیدواریم این کاردر صد روز اول دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: کار مهم دیگری که در دولت دوازدهم حتما پیگیری می شود ،افزایش مطالبه گری از دستگاه های دیگر برای کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود سلامت جسمی و روانی مردم از طریق مشارکت دستگاه های دیگر است.

وی افزود: مطالبه گری برای سلامت مردم با همکاری رسانه ها محقق می شود زیرا دستگاه ها و افراد زیادی هستند که تولید بیماری می کنند و به نصحیت های وزارت بهداشت نیز گوش نمی کنند در دولت آینده اگر این دستگاه ها که در حوزه آسیب های اجتماعی، جاده، صنعت، غذا و ... فعالیت می کنند و سودجویی های که در این حوزه وجود دارد به توصیه ها و نصحیت های وزارت بهداشت توجه نکنند، آنان را به مردم معرفی می کنیم و قضاوت را به مردم می سپاریم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از حوزه های مهمی که باید مطالبه گری کنیم، حوزه سلامت روان است زیرا محصولاتی در جامعه عرضه می شود که به روح و روان مردم آسیب می رساند به همین علت یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت افزایش مطالبه گری از سایر دستگاه ها برای ارتقای سطح سلامت مردم است.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، دانشجو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: