کد خبر: ۱۶۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 07
سخنگوی وزارت بهداشت
دکتر ایرج حریرچی بیان کرد:طرح تحول سلامت که باعث کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم و همچنین بیمه همگانی شد، یکی از نکات اصلی و کلیدی بوده که رئیس جمهور در سخنرانی های مختلف بر ادامه طرح تحول و تعمیق آن تاکید داشته است.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت یکی از نکات اصلی و کلیدی بوده که رئیس جمهور در سخنرانی های مختلف بر ادامه طرح تحول و تعمیق آن تاکید داشته است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر ایرج حریرچی  بیان کرد: طی سخنرانی های رئیس جمهور در دولت گذشته، تاکید فراوانی بر دستاوردهای طرح تحول سلامت و ادامه آن داشتند. طرح تحول سلامت که باعث کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم و همچنین بیمه همگانی شد، یکی از نکات اصلی و کلیدی بوده که رئیس جمهور در سخنرانی های مختلف بر ادامه طرح تحول و تعمیق آن تاکید داشته است.

وی افزود: انتخاب مجدد آقای دکتر هاشمی هم این را نشان می دهد که در همان راستا می تواند طبقه بندی شود که ایشان عزمشان برای ادامه طرح تحول سلامت جزم است. البته طرح تحول مثل هر طرح بزرگ دیگر نیاز به ارتقا و با توجه به مسائل جدید نیاز به ، به روز شدن دارد، خصوصا از لحاظ منابع که از موضوعات اصلی در هر اقدام بهداشتی درمانی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: می دانید در کل دنیا حدود 10.3 درصد اقتصاد در حوزه بهداشت در مان است، این نشان دهنده حجم بسیار بالای مالی است که در بهداشت و درمان وجود دارد و در کشورهای دیگر بیش از 70درصد آن از منابع عمومی و دولتی و بیمه ها تامین می شود، در نتیجه موضوع اقدامات تحولی در حوزه سلامت وابسته به منابع است، هم از جهت تامین منابع مناسب و هم صرفه جویی ها و هم از لحاظ ارتقایی بهره وری که باید صورت بگیرد.

حریرچی خاطرنشان کرد: البته در مقطع فعلی به دلیل تاخیر بیمه ها و تاخیر در تخصیص برخی منابع، در برخی جاها به خصوص در برخی بیمارستان ها و موضوع تامین دارو دچار مشکل هستیم. اما به همت مجموعه مدیران اعم از ستادی و کارکنان، بسته هایی که در طرح تحول اعلام کرده ایم نگذاشته ایم اندازه سر سوزنی در ارائه شان خدشه وارد شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت آینده اختلافات وزارت بهداشت و وزارت رفاه بهبود پیدا می کند گفت: خود وزارتخانه ها هماهنگی لازم را دارند، رئیس جمهور به عناصری مثل بیمه همگانی طرح تحول سلامت و حمایت مالی از مردم تاکید دارند که تحقق این ها احتیاج به همکاری تنگاتنگ وزارت بهداشت(ministry of health) و رفاه دارد و همچنین هماهنگی بیمه ها با تولیت که وزارت بهداشت است را می طلبد و امیدواریم با تدابیری که اقای رئیس جمهور و مجموعه دولت و وزرا دارند به بهترین شکل بتوانیم به خدمت رسانی ادامه دهیم.جام جم آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: