کد خبر: ۱۶۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 04
با حضورتیم پزشکی، جراحی قلب باز برای نخستین بار در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، عمل جراحی قلب باز به صورت بدون بیهوشی کامل با موفقیت انجام شد.
شفا آنلاین>سلامت>اولین عمل جراحی قلب(heart surgery) باز بدون بیهوشی کامل برای اولین بار در غرب کشور ، در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکترعبدالرحمان فوق تخصص جراحی قلب و عروق مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج گفت: با حضورتیم پزشکی، جراحی قلب باز برای نخستین بار در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی سنندج، عمل جراحی قلب باز به صورت بدون بیهوشی کامل با موفقیت انجام شد.

این فوق تخصص قلب با اشاره به اینکه امروز بیمار 73 ساله ای که 2 رگ از عروق قلبی وی دچار گرفتگی شده بود مورد عمل جراحی قرار گرفت گفت: با تداوم اعمال جراحی اینچنین میتوانیم از صرف هزینه های گزاف توسط بیمارانی که برای درمان به استان های مجاور و مرکز کشور می روند جلوگیری به عمل آوریم.

وی گفت: در این عمل، بیمار کاملاً هشیار بوده و قادر است به تمامی سؤال های جراحان پاسخ دهد؛ از این رو پزشکان می توانند با سؤال کردن از بیمار، متوجه شوند که آیا لخته های خون آزاد شده در طول جراحی به مغز وی رسیده است یا نه، و بدین ترتیب از صدمات مغزی به بیمار در طول جراحی قلب جلوگیری کنند.

دکتر بهزاد احسن متخصص بیهوشی این عمل هم با بیان اینکه بیهوش نکردن بیمار، موجب تسریع بهبود وضع بیمار و کاهش دوران نقاهتش پس از عمل جراحی می شود گفت: این عمل در غرب کشور اولین بار انجام شده است .

وی گفت: بیماران ریوی شدید و آسم شدید بیمارانی مناسب برای این عمل هستند .
برچسب ها: بیهوشی ، جراحی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: