کد خبر: ۱۶۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 03
داروخانه ها به عنوان یکی از ابزارهای سلامت(Health) در کشور از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود و بیمه ها باید مطالبات داروخانه را در موعد مقرر پرداخت کنند‌.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی بیمه ها، داروسازان(Pharmacists) کشور را بی انگیزه می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،رهبر مژدهی آذر رئیس انجمن داروسازان کشور اظهار کرد: داروخانه ها به عنوان یکی از ابزارهای سلامت(Health) در کشور از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود و بیمه ها باید مطالبات داروخانه را در موعد مقرر پرداخت کنند‌.

وی اظهار کرد: خدمات سلامت خدماتی زنجیره وار است که اگر یکی از‌ زنجیرها خدمات خود را به خوبی انجام ندهد جامعه و مهم تر از آن افراد بیمار که شرایط خوبی ندارند در سیکل معیوب درمان قرار می گیرند و امید خود را از نظام سلامت از دست می دهند.

مژدهی آذر افزود: علاوه بر اینکه تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی بیمه ها به داروسازان، روند تولید دارو ، تحویل دارو و انگیزه داروسازان کشور را به چالش می کشد، از سوی دیگر فارغ التحصیلان داروسازی نیز آینده ای مبهم را برای خود پیش بینی می کنند.

وی گفت: با آگاهی از آمار فارغ التحصیلان داروسازی در کشور باید بدانیم که مطالبات داروخانه ها و اخبار خوش داروخانه ها برای داروسازان و فارغ التحصیلان حائز اهمیت و جریان ساز سال های آتی است و متاسفانه اخبار خوبی از داروخانه های کشور به گوش دانشجویان و فارغ التحصیلان داروسازی نمی رسد.

رئیس انجمن داروسازان کشور در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون انجمن داروسازان‌ با مطالبات دیرهنگام بیمه سلامت و تامین اجتماعی سکوت کرده اند اما علی رغم صبوری داروخانه ها این وضعیت پایان خوشی ندارد.

وی در ادامه گفت: بحث تعهدات مقطعی  سازمان های بیمه گر به نفع سلامت کشور نیست؛ به عنوان مثال با بحث کاهش مالی، رکود مالی داروخانه ها و بیکاری داروسازان به زودی شاهد کوچ‌ نخبگان رشته های داروسازی و‌ پزشکی خواهیم بود و تمام این موارد بیانگر این موضوع است که خدمات سلامت نباید مقطعی دنبال شود.

مژدهی آذر افزود: از آنجایی که بیمه تامین اجتماعی ثروتنمند ترین بیمه کشور است باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته باشد و اگر به تعهدات خود عمل نکند ما به زودی شاهد خروج فارغ التحصیلان از کشور خواهیم بود، کشور در حوزه ارائه خدمات داروسازان به مردم جامعه دچار مشکلات جدی خواهد شد.

وی در پایان گفت: انجمن داروسازان چشم انتظار  نگاه ویژه وزارت بهداشت به تک تک اجزای حوزه سلامت است تا با این مهم شاهد رشد و شکوفایی دانشجویان عرصه پزشکی، ارائه خدمات درمانی و در راستای آن تولید داروی بیماران باشیم.



برچسب ها: بیمه ، سلامت ، داروخانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: