کد خبر: ۱۶۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 02
انجمن اهدای عضو ایرانیان، در حاشیه سومین دوره آموزش علمی و مدیریت واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی، تفاهم نامه‌ای را به منظور تداوم همکاری و تبادل تجربیات علمی و فرهنگی در زمینه اهدای عضو، با موسسه TPM اسپانیا منعقد کرد.

شفا آنلاین>سلامت>انجمن اهدای عضو ایرانیان با مؤسسه بین‌المللی آموزش پیشرفته اهدای عضو اسپانیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش شفا آنلاین،انجمن اهدای عضو ایرانیان، در حاشیه سومین دوره آموزش علمی و مدیریت واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی، تفاهم نامه‌ای را به منظور تداوم همکاری و تبادل تجربیات علمی و فرهنگی در زمینه اهدای عضو، با موسسه TPM اسپانیا منعقد کرد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به فعالیت این موسسه بین المللی در زمینه اهدای عضو(organ donation) گفت: گروه TPM یکی از بهترین تیم‌های آموزشی در زمینه اهدای عضو محسوب می‌شود، که با علم روز به آموزش متخصصان اهدای عضو در سراسر دنیا می‌پردازد.

وی افزود: اولین ارتباط رسمی ایران با این گروه در سال 88 رقم خورد و اساتید این موسسه برای تدریس به ایران دعوت شدند؛ پس از آن نیز طی 4 دوره 3 روزه این گروه برای تدریس به تیم‌های اهدای عضو سراسر کشور به ایران آمدند.

کتایون نجفی زاده تاثیر این آموزش‌ها را بر افزایش آمار اهدای عضو موثر عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده هر کدام از تیم‌های اهدای عضو که این آموزش‌های موثر را فرا گرفته و بر اساس علم روز دنیا در این زمینه فعالیت کرده‌اند، آمار اهدای عضو و رضایت گیری از خانواده‌های افراد مرگ مغزی در آن واحد فراهم آوری با رشد چشمگیری روبه رو بوده است.

وی درباره انعقاد تفاهم نامه میان انجمن اهدای عضو ایرانیان و موسسه TPM افزود: در این تفاهم نامه گروه اسپانیایی در تداوم همکاری با ایران از طریق انجمن اهدای عضو ایرانیان تاکید کرد و همچنین قرار شد از وجود این گروه برای ارزیابی کیفیت واحدهای فراهم آوری در کشور و ارتقای آن کمک گرفته شود و با انجام پروژه‌های مشترک، توانایی دو کشور در ارتقای اهدای عضو به اشتراک گذاشته شود.

پنجمین دوره بین المللی آموزش پیشرفته اهدای عضو، از یکم تا پنجم مرداد در هتل پارسیان تهران و با حضور بیش از 80 هماهنگ کننده اهدای عضو و مسئولان فراهم آوری سراسر کشور برگزار شد.

برچسب ها: اهداعضو ، سلامت ، ایرانیان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: