کد خبر: ۱۶۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 03
.افسردگی یک بیماری روحی و روانی است درحالیکه با جسم شما ارتباط تنگاتنگی دارد و تغذیه ی صحیح جسمی میتواند در کنار مشاوره های روانشناسی و روان درمانی به بهبود شخص کمک شایانی کند .
شفا آنلاین:شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما تغذیه با افسردگی یک ارتباط مستقیم دو سویه دارد ! بطوریکه با تغذیه ی ناصحیح و کمبود یکسری ریزمغذی ها امکان ابتلا به افسردگی در فرد مستعد بالاتر میرود و چنانچه فردی افسردگی داشته باشد با کنترل و بهبود موادغذایی دریافتی میتواند تا حد زیادی از علائم بیماری دوری کند .

به گزارش شفا آنلاین:افسردگی یک بیماری روحی و روانی<Mental illness> است درحالیکه با جسم شما ارتباط تنگاتنگی دارد و تغذیه ی صحیح جسمی میتواند در کنار مشاوره های روانشناسی و روان درمانی به بهبود شخص کمک شایانی کند .

کمبود اسیدفولیک ، ب 12 ، ب 6 ، آهن ، امگا3 ، ویتامین ث ، منیزیم ، تریپتوفان و سلنیوم در بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی ثابت شده است .منابع غذایی حاوی امگا3 شامل : ماهی ، آجیل ها بخصوص گردو ، تخم کتان ، روغن کنجد ، روغن گردو وسویا ، منابع غذایی حاوی تریپتوفان شامل : شیر ولبنیات و تخم مرغ ، منابع حاوی سلنیوم : گردو ، ماهی ، سبزیجات ، مغزها ، میگو و خاویار ، منابع غذایی حاوی آهن : جگر ، دل ، قلوه ، سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و حبوبات مثل لوبیا و عدس میباشند که بهتر است این موارد در برنامه ی روزانه گنجانده شوند .

برخی به اشتباه تصور میکنند موادغذایی حاوی کافیین مثل نوشابه و قهوه میتواند در افزایش انرژی این افراد مفید باشد درحالیکه این موادغذایی نتیجه عکس داده و باعث تنش و سردرد و کم خوابی و بهم ریختگی در افراد دچار افسردگی میشود .بطورکلی نتایج تحقیقات اخیر تاثیر مثبت تغذیه ی ی مناسب و مکمل درمانی را در روند بیماری افسردگی ثابت کرده اند و به همین علت مصرف بالای سبزیجات و میوه ها به دلیل آنتی اکسیدانهای قوی و خاصیت ضدالتهابی که دارند در کنار پروتیین هایی مثل جگر و تخم مرغ و پروتیین های دریایی و همچنین مصرف مغزها و دانه ها در طول روز توصیه میشود .

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: