به گزارش شفا آنلاین،شهریار اسلامی تبار افزود:این سایت ها با همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، ردیابی و فیلتر شدند.وی اضافه کرد: همچنین با تبلیغ اینترنتی سه داروخانه ، مطابق با ضوابط فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی داروخانهها برخورد شد.
وی خاطرنشان کرد: این اقدامات با توجه به اپیدمی شدن تجارت مجازی در کشور به عنوان یک هشدار پیشگیرانه، بازتاب قابل توجهی در فضای مجازی داشته است.
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: اعلام نظر و ابلاغ 10 بخشنامه به دانشگاههای علوم پزشکی کشور، شرکتهای وارداتی، تولیدی، توزیعی و عرضهکنندگان کالاهای حوزه سلامت در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات این کالاها از دیگر اقداماتی است که در جهت اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تبلیغات خارج ار چارچوب کالاهای حوزه سلامت انجام شده است.
اسلامی تبار افزود:
همچنین با همکاری پلیس امنیت ماهوارهای، تبلیغات تعداد 145 فرآورده بررسی و
50 شرکت متخلف تبلیغ دهنده در شبکه های ماهواره ای، ردیابی شدند.
وی با
تاکید بر حساسیت موضوع تبلیغات فرآورده های سلامت محور، گفت: با استفاده
از نظرات کارشناسی، توانستیم در شیوه تبلیغات در رسانه ملی بازنگری های
زیادی اعمال کنیم.
مدیر کل بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: لازمه برخورد با تخلف، انجام فعالیت های مطالعاتی هدفمند است و به همین منظور اولین کارگاه تخصصی مبارزه با قاچاق و تقلب در کالای سلامت محور برای مدیران حقوقی و بازرسی دانشگاهها برگزار شد تا از این طریق علاوه بر کسب آموزش های لازم با آگاهی، قدرت و توانایی بیشتری پیگیر مطالبات بر حق مصرف کنندگان باشند.