کد خبر: ۱۶۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 31
این معضل در مورد دارویی مانند فاکتور 7 انعقادی که در حال تولید در داخل کشور است ، اتفاق افتاده و بنابراین تامین آن برای بیماران هموفیلی هیچ مشکلی ندارد اما بدهی بیمه ها به شرکت های دارویی، مانعی برای دسترسی آسان به آن شده است.
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس هموفیلی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی گفت :متاسفانه به علت عدم بازپرداخت بیمه ها در مورد داروهای خاص از جمله داروهای هموفیلی برغم تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه مبنی بر پرداخت دو هفته ای مبلغ این داروها، امکان تهیه دارو از جانب داروخانه داران محدود و در نهایت موجب سختی دریافت دارو برای بیماران شد.

به گزارش شفا آنلاین،راضیه حنطوش‌زاده  افزود: این معضل در مورد دارویی مانند فاکتور 7 انعقادی که در حال تولید در داخل کشور است ، اتفاق افتاده و بنابراین تامین آن برای بیماران هموفیلی هیچ مشکلی ندارد اما بدهی بیمه ها به شرکت های دارویی، مانعی برای دسترسی آسان به آن شده است.

وی اظهار داشت: تغییر محل پرداخت یارانه داروهای هموفیلی از وزارت بهداشت به وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سیاست‌گذاری‌ها در سطح کلان است و به نظر می‌رسد ارائه راهکار برای پرداخت سریع‌تر مطالبات داروهای هموفیلی و حل این مشکل بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است.

وی تاکید کرد: گزارش هایی که از بیماران و برخی داروخانه‌های مسئول توزیع دارو می رسد موید این است که مشکل عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای برای فاکتورهای انعقادی به خصوص 9 و 7 وجود دارد.

طلعت قانع رئیس اداره برنامه ریزی و آمار اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو طی روزهای گذشته نیز اعلام کرده بود که فاکتور 9 مورد نیاز بیماران هموفیلی به اندازه کافی در کشور موجود بوده و مشکل کمبود احتمالی در برخی از مراکز درمانی عمدتا ناشی از بدهی آن مراکز به شرکتهای پخش دارو است.

هموفیلی(hemophilia) یک بیماری خون ریزی دهنده ارثی است که به دلیل کمبود عوامل انعقادی در بدن بروز می کند. بیماری ارثی هموفیلی A و B بر اثر کمبود فاکتورهای 8 و 9 ایجاد می شود و وابسته به جنس است، به عبارت دیگر، این بیماری بیشتر در مردان مشاهده می شود و زنان معمولا ناقل آن هستند.
برچسب ها: هموفیلی ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: