کد خبر: ۱۶۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 30
چاقی وقتی به مرحله درمان برسد اقتصاد هر کشوری را با مشکل مواجه می‌کند، کما اینکه در ایران اقدامات بسیار خوبی برای پیشگیری از چاقی در حال انجام است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به نوعی رفتار نادرست در اغلب ایرانی‌ها که برای جشن گرفتن در هر موفقیتی جهت شیرینی دادن رو به غذاخوردن می‌آورند، گفت: امروز چاقی به‌مانند ۱۰۰ سال گذشته دیگر فضیلت نیست و عامل ده‌ها بیماری و مرگ‌ومیر است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر احمدرضا سروش در نشست خبری سمینار تازه‌های چاقی و دیابت اظهار داشت: چاقی وقتی به مرحله درمان برسد اقتصاد هر کشوری را با مشکل مواجه می‌کند، کما اینکه در ایران اقدامات بسیار خوبی برای پیشگیری از چاقی در حال انجام است.

سروش ادامه داد: در نگاه علمی باید مطالعات علمی منتشر شود و نتایج خوبی داشته باشد و قابل تکرار باشد مسلماً ما نیز از آن استقبال می‌کنیم مثلاً اگر دمنوشی نتایج خوبی داشته باشد و در مجلات معتبر منتشر شده باشد از آن استفاده می‌کنیم، بنابراین باید این مطالعات منتشر شود و قابل تکرار باشد و اثرات مفید این روش‌ها نیز به اثبات رسیده باشد.

رئیس بیمارستان شریعتی درباره تجارت با داروها و روش‌های ضدچاقی ادامه داد: هر چیزی که پولساز باشد مسلماً تجارت نیز در آن مطرح می‌شود و چاقی نیز یکی از مهمترین مقوله‌های پول درآوردن است، زیرا مردم می‌خواهند با کمترین زحمت مانکن شوند و همه شرکت‌ها نیز می‌خواهند از این حس مردم پول درآورند، که خیلی از این روش‌ها علمی نیست.

سروش با بیان اینکه مردم باید برای درمان‌های چاقی به مراکز و کلینیک‌های معتبر مراجعه کنند، اضافه کرد: همچنین بیمارانی که دچار اختلال روان هستند به هیچ عنوان نامزدهای خوبی برای جراحی جهت کم کردن چاقی نیستند زیرا بعد از جراحی به روش‌های درمانی پایبند نخواهند بود.

رئیس بیمارستان شریعتی ادامه داد: متأسفانه نگاه نادرستی در کشور ما حاکم است مبنی بر اینکه هر کسی در هر کاری موفق می‌شود باید برای شیرینی دادن حتماً خوراکی تهیه کند یا خانواده به رستوران برود درحالی که باید فرهنگ‌سازی شود تا مقوله جشن گرفتن مساوی با خوردن نباشد زیرا هم‌اکنون غذا خوردن به نوعی از تفریح در کشور ما تبدیل شده است که این فرهنگ نادرستی است.

وی بیان داشت: همچنین در بیمارستان شریعتی تحقیقی انجام دادیم مبنی بر اینکه مردم در ایام نوروز دچار اضافه‌وزن می‌شوند، بنابراین باید فرهنگ ورزش کردن در کشور ارتقا یابد زیرا دیگر چاقی مثل 100 سال پیش فضیلت نیست و امروز مضررات زیادی دارد به‌طوری که جراحی‌های چاقی نیز هزینه‌های سنگین 10 تا 30 میلیونی را در بر دارد.
برچسب ها: چاقی ، سلامت ، فضیلت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: