کد خبر: ۱۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
این طرح به صورت آزمایشی در هشت استان و 10 بیمارستان اجرا شد و با توجه به بازخورد مثبتی که بین بیماران تیم درمانی و تیم داوطلبی داشت قرار شد در سال جاری و سال‌های آتی این ظرفیت به دو برابر افزایش یابد.

شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر(Red Crescent) از افزایش دو برابری مراکز درمانی دولتی که از طرح سلامت‌یار استفاده می‌کنند خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،رضا اندام در مورد اجرای طرح سلامت‌یار، گفت: این طرح در اواخر سال 1394 با تعامل میان هلال‌احمر و وزارت بهداشت و امضای تفاهمنامه میان این دو آغاز شد تا از خدمات داوطلبان در مراکز درمانی دولتی استفاده شود. هدف اصلی از اجرای این طرح، تکریم بیمارانی است که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند؛ ولی به دلیل مشکلات و محدودیت‌هایی که دارند مانند نبود خویشاوند برای طی فرآیندهای درمانی با مشکل مواجه می‌شوند و نیاز دارند که افرادی آنها را همراهی کنند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این طرح به صورت آزمایشی در هشت استان و 10 بیمارستان اجرا شد و با توجه به بازخورد مثبتی که بین بیماران تیم درمانی و تیم داوطلبی داشت قرار شد در سال جاری و سال‌های آتی این ظرفیت به دو برابر افزایش یابد.

وی عنوان کرد:‌ هر چند این طرح در آغاز با نقاط ضعفی همراه بود اما با همتی که در جمعیت هلال احمر وجود دارد و رویکرد مثبتی که وزیر بهداشت نسبت به این طرح دارد موانع برداشته خواهد شد تا به نفع احسن در جهت تکریم ارباب رجوع اقدام کنیم.

اندام در مورد اینکه سلامت‌یاران(Health care) دقیقا چه خدماتی را به بیماران ارائه می‌دهند،‌ گفت: این کار کاملا داوطلبانه است و افرادی که تمایل به حضور در طرح دارند به نزدیک‌ترین شعبه جمعیت می‌توانند مراجعه کنند و با دریافت آموزش‌های اولیه لازم سازماندهی می‌شوند تا در طرح مشارکت کنند. پس از آن به مراکز درمانی که درخواست استفاده از سلامت‌یاران را دارند، معرفی می‌شوند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: بعضی از افراد هنگام مراجعه به مراکز درمانی به دلایل مختلف همراه ندارند و یا اینکه نیاز به خدمات بیشتری دارند و سلامت‌یاران در چنین شرایطی به این افراد کمک می‌کنند.

وی در مورد اینکه آیا سلامت‌یاران در زمینه فعالیت پرستاران نیز ورود می‌کنند یا خیر؟ گفت: برخی از داوطلبانی که تخصص مورد نظر را داشته باشند در صورت اجازه می‌توانند به این بخش هم ورود کنند اما در غیر این صورت چنین اتفاقی نمی‌افتد و از سوی جمعیت و مراکز درمانی اجازه انجام چنین کاری داده نمی‌شود.

اندام در مورد مراکزی که از طرح سلامت‌یار استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: سه مرکز درمانی دولتی در تهران و همچنین مراکز درمانی دولتی در هفت استان دیگر از این طرح استفاده کرده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: