کد خبر: ۱۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 29
ما در سه سال و نیم گذشته در چارچوب قول‌هایی که داده بودیم، فعالیت کردیم و با توجه به آغاز برنامه پرستاری جامعه‌نگر تقریبا مساله‌ای نمی‌ماند که جامه عمل به آنها پوشانده نشده باشد

شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: امروز به تمام قول‌های خود در حوزه پرستاری عمل کرده‌ایم و مساله‌ای باقی نمانده است که جامه عمل به آن پوشانده نشده باشد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد میرزابیگی در دومین همایش پرستاری جامعه‌نگر که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با بیان اینکه ما در این حوزه از پرستاری وارد فضای جدیدی شده‌ایم، افزود: هدفگذاری ما برای راه‌اندازی مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز بود که تاکنون هزار مرکز راه‌اندازی شده است. کار طاقت‌فرسا و بزرگی برای شکل‌گیری این موضوع انجام شده است. با توجه به این اقدامات و همچنین اجرای روش کیس‌متد در بیمارستان‌ها(Hospital) می‌توان گفت که تمام مراحل مراقبت از بیمار تا منزل انجام می‌شود و ما آنها را به یک باره رها نمی‌کنیم.

وی مراقبت از بیمار در منزل را بخشی از پرستاری جامعه‌نگر دانست و گفت: در کنار این موضوع می‌توان سایر روش‌های پرستاری جامعه‌نگر مانند مراکز هاسپیس را نیز راه‌اندازی کرد. چند مرکز نیز به صورت آزمایشی فعال شده‌اند و نتایج مثبتی از آنها گرفته‌ایم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید برضرورت تلفیق نظارت همراه با آموزش، ادامه داد: ما در سه سال و نیم گذشته در چارچوب قول‌هایی که داده بودیم، فعالیت کردیم و با توجه به آغاز برنامه پرستاری جامعه‌نگر تقریبا مساله‌ای نمی‌ماند که جامه عمل به آنها پوشانده نشده باشد. ما درباره کیفیت خدمات این نوع پرستاری(Nursing) دوره کوتاه مدتی نیز ویژه مراکز مراقبت در منزل تدوین کرده‌ایم، چرا که بیش از دستورالعمل، به کیفیت خدمات نیازمندیم. روش‌های سازمان یافته‌ای نیز تدوین شده و بر اساس قانون بیمارستان‌ها نیز می‌توانند با این مراکز ارتباط داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: