کد خبر: ۱۶۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران خواستارشد :
جامعه پزشکی این توقع را از هیات نظارت دارد که بیایند و شفاف سازی کنند و اینکه مسوولی بیاید و بگوید که یک چیزهایی بوده که نمی شود گفت برای ما و جامعه پزشکی اصلا قابل قبول نیست.
شفا آنلاین:در اولین جلسه مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران که بعد از انتخابات اخیر نظام پزشکی برگزار شد، هیات مدیره مجمع خواستار رسیدگی دقیق به مشکلات انتخابات الکترونیک و توضیح دقیق وشفاف به جامعه پزشکی و برخورد قاطع با مسببین آن شد. ایرج فاضل رییس مجمع انجمن های علمی در پایان این نشست گفت که این حق مسلم جامعه پزشکی است که دقیقا بداند که مشکل پیش آمده برای انتخابات الکترونیک چه چیزی بوده است.

یه گزارش شفا آنلاین: جامعه پزشکی این توقع را از هیات نظارت دارد که بیایند و شفاف سازی کنند و اینکه مسوولی بیاید و بگوید که یک چیزهایی بوده که نمی شود گفت برای ما و جامعه پزشکی اصلا قابل قبول نیست. این نوع برخورد نه تنها ابهامات را رفع نمی کند که خودش مساله ساز می شود، این حق جامعه پزشکی است که بدانند چه شده است و اگر قصوری شده باید به شدت با ان برخورد کرد تا شاهد تکرار آن در دوره های بعد نباشیم. ایرج فاضل در ادامه افزود: مجمع انجمن های علمی با قاطعیت آرا اعلام کرد که با ابطال انتخابات موافق نیست و ما معتقدیم که با توجه به افزایش 20 درصدی تعداد شرکت کنندگان باید به تک تک کسانی که وقت گذاشتند و در انتخابات شرکت کردند احترام بگذاریم و ابطال به صلاح جامعه پزشکی نیست و ما تاکید می کنیم که هیات نظارت بایذ با دقت و حساسیت به شکایت ها رسیدگی کند و دلایل را به صورت شفاف به جامعه پزشکی ارایه دهد و برخورد محکم و قاطع داشته باشد . وی در پاسخ به این سوال که آیا هیات مدیره مجمع راهکاری هم پیشنهاد داده اند یا نه گفت: راهکار خاص مد نظر مجمع رسیدگی خاص و برخورد قاطع با متخلفین و عاملین است.
علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد
مجلس کمیته ای برای بررسی انتخابات نظام پزشکی تعیین می کند
نظام پزشکی تعیین خواهد کرد
علی نوبخت با اشاره به حواشی به وجود آمده در انتخابات اخیر نظام پزشکی گفت بعد ازپایان تعطیلات مجلس و با تصویب کمیسیون بهداشت و درمان ،قطعا کمیته ویژه ای تشکیل می دهیم تا به دقت روند انتخابات را بررسی واعلام کنند. وی افزود: ما هم از این بی نظمی و اختلالی که به وجود آمد و باعث تضییع حق بسیاری از همکارانمان شد ناراضی هستیم ولی با دقت و با جدیت تمام پیگیر این مساله هستیم که چرا چنین کوتاهی بزرگی در روند انتخابات به وجود آمد. وی با اشاره به قدرت اجرایی مجلس گفت: ما قدرت ابطال انتخابات را در مجلس نداریم ولی می توانیم واقعیت را کشف کنیم و به مردم اعلام کنیم. نوبخت افزود نظر مجمع طی بیانیه رسما اعلام می شود ، که نظرهمه ماست ولی به عقیده من باید از طریق مجاری قانونی بررسی و پیگیری شود. هنوز هیات نظارت به جمع بندی نرسیده است و در این فاصله هر کسی شکایتی دارد می تواند از طریق قانونی پیگیری کند که ازطریق ارجاع به نظام پزشکی و یا قوه قضاییه اقدام کنند و ما تاکید داریم که به دقت به شکایت ها رسیدگی شود. وی در ادامه افزود هیات نظارت مدت زمان قانونی و تعریف شده ای دارد و باید تا پایان هفته نظرش را اعلام کند ولی اگر شکایتی از طریق قوه قضاییه طرح شده باشد که روال کار خودشان را دارند. وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پس از تایید هیات نظارت ، قوه قضاییه ایراد ی بگیرد و دستور ابطال بدهد گفت: بله این امکان وجود دارد واگر از مجاری قانونی حکم ابطال انتخابات صادر شود ما در هر صورت تابع قانون هستیم.
محمدرضا ظفرقندی
با متخلفین به شدت برخورد شود
محمدرضا ظفرقندی از اعضای هیات مدیره مجمع های علمی و از منتخبین انتخابات اخیر نظام پزشکی در پایان جلسه هیات مدیره مجمع های علمی علوم پزشکی با تاکید بر راه حل ارایه شده اش گفت که نظر مجمع علمی بر این است که باید این انتخابات به دقت بررسی شود و اعتراضات کاملا بررسی شود وبا متخلفین هم به شدت برخورد شود، من همچنان معتقدم که تنها راه کار عملی تغییر آیین نامه توسط شورای عالی نظام پزشکی و رای گیری مجدد از کسانی است که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند این راه کار عملیاتی وقانونی نیست گفت: من همچنان معتقدم که یکی از راهکارهای عملی برای احقاق حق کسانی که جا ماندند همین است . ظفرقندی درپاسخ به اینکه شما ریسک چنین کاری را می پذیرد که شاید جز منتخبین نباشید هم گفت: این پیشنهاد مشترک من و دکتر معین است و من برای اینکه شبهات به وجود آمده برطرف شود این ریسک را می پذیرم و اصلا نتیجه برایم مهم نیست مهم این است که انتخابات از زیر سایه شبهات خارج شود.
محمدرضا ظفرقندی نفر دوم لیست منتخبین تهران است. او که تجربه یک دوره ریاست بر سازمان نظام پزشکی را هم دارد، می گوید که برای صیانت از رای کسانی که نتوانستند رای حضوری بدهند و برای رفع شبهه ها و بازگرداندن اعتماد به سازمان باید با یک تغییر آیین نامه ای یک روز دیگر را به انتخابات اختصاص بدهند.
این بحث در اختیار شورای عالی نظام پزشکی است که اعضای فعلی آن می توانند با یک جلسه فوق العاده این آیین نامه را اصلاح کنند و این اختیار را به تمام جامعه پزشکی بدهیم تا در انتخابات شرکت کنند و رای آنها با کسانی که جمعه رای دادند تجمیع شود و حق کسی ضایع نشود، این تصمیم هیات نظارت بر انتخابات است ولی من به عنوان یکی از منتخبین این پیشنهاد را می دهم تا حقی از کسی ضایع نشود. او معتقداست: این مشکلی که خواسته و ناخواسته پیش آمد اگر با تدبیر حل وفصل نشود قطعا برعملکرد سازمان نظام پزشکی بعدی تاثیر خواهدگذاشت، هرچند ما به عنوان منتخبین جامعه پزشکی با هرآنچه درتوان داریم به تمام وعده هایی که دادیم عمل می کنیم و به هیچ عنوان کوچک ترین کوتاهی نخواهیم داشت، اما واقعیت این است که این نظام پزشکی دچار یک آسیب روحی شده است که در برون داد عملکرد سازمان تاثیر خواهد گذاشت، جبران این اشتباه زمان برخواهد بود تا اعتماد ها دوباره جلب شود.سپید
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
0
0
درود بر اساتید بزرگوار
با امید به اینکه با شفاف سازی و پیگیری لازم در روند انتخابات نظام پزشکی،روح اسیب دیده پیکر پزشکی ترمیم شود و امید مجدد به همکاران پزشک باز گردد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: