کد خبر: ۱۶۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 26
متاسفانه چالش میان وزارتخانه بهداشت و درمان و رفاه، سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داده است، ضمن اینکه این چالش ها اجرای طرح تحول سلامت را نیز با مشکلات جدی روبه رو می کند.
 شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از دولت به دلیل عدم تعیین تکلیف بدهی بیمه ها،گفت: نه تنها بیماران هموفیلی(hemophilia) بلکه همه گروه ها درمعرض خطر تامین دارو هستند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا امیرحسنخانی درخصوص طرح خبری مبنی بر عدم توزیع داروهای حیاتی بیماران هموفیلی در داروخانه‌های مراکز جامع هموفیلی به دلیل مطالبات بیمارستان ها، گفت: متاسفانه چالش میان وزارتخانه بهداشت و درمان و رفاه، سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داده است، ضمن اینکه این چالش ها اجرای طرح تحول سلامت را نیز با مشکلات جدی روبه رو می کند.

نماینده مردم فردوس و طبس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و درمان شوخی بردار نیست، افزود: درحال حاضر مجلس باید به طورمستقیم به این موضوع ورود کند، زیرا بارها تاکید شد که اختلاف نظرها میان دووزارتخانه باید به دست دولت حل شود؛ اما با وجود بی تفاوتی ها در حل مشکلات از سوی دولت مجلس باید اقدامات اساسی و جدی دراین باره انجام دهد.

وی با بیان اینکه سلامت مردم با بی توجهی بیمه ها دچار تهدیدات جدی شده است، تصریح کرد: اگر بیمه ها برای پرداخت بدهی ها نیاز به منابع و اعتبارات بیشتری دارند، دولت باید این موضوع را با مجلس درمیان گذارند، همچنین اگر قرار است طرح تحول درمسیر اجرا دچار تغییراتی شود؛ این موضوع نیز باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد؛ بنابراین سلامت مردم را نمی توان با هربهانه ای موردبی توجهی قرار داد و با آن بازی کرد.

امیرحنسخانی با تاکید برورود جدی مجلس به تعیین تکلیف بدهی بیمه ها، گفت: نمایندگان مجلس نیز می توانند طرحی دراین باره ارایه دهند، ضمن اینکه هیات رییسه مجلس می تواند با حضور دو وزیرمربوطه با جدیت به موضوع بیمه ها و بدهی آنها به مراکز درمانی خاتمه دهد؛ درغیراین صورت باید منتظر تهدیدات و خطرهای جدی تری برای حوزه سلامت بود، البته وزارت تعاون معتقد است که منابع لازم برای پرداخت بدهی ها وجود نداشته و سهم ما در اجرای طرح تحول پرداخت شده است؛ اما وزارت بهداشت معتقد است که منابع وجود داشته ولی برای وزارت رفاه سلامت از اولویت کافی برخوردار نیست.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه دولت لایحه متمم بودجه را به مجلس ارایه کند، افزود: چرخه تامین دارو برای همه گروه های سنی دچار مخاطره شده که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، بنابراین سلامت مردم همانند پرداخت حقوق کارمندان است که دولت درپایان یک ماه با هرمشکلی دستمزد ها را پرداخت می کند، بنابراین باید اعتبارات لازم را برای پرداخت بدهی ها را تامین کند.

یک کارشناس هموفیلی اداره بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ، درباره مشکل ایجاد شده برای بیماران هموفیلی و ممانعت شرکت‌های پخش داروی این بیماران از ارائه دارو به مراکز جامع هموفیلی به دلیل بدهی بیمه ها، گفت: این قضیه بسیار جدی است، باید توجه کرد که در مراکز جامع هموفیلی یکی از آیتم‌های اصلی، وجود داروخانه تخصصی در آنها است.

برچسب ها: سلامت ، هموفیلی ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: