کد خبر: ۱۶۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار تشکیل شده البته انحصار در سطح کمپانی‌های بزرگ مورد نظر بوده، با این حال ما هم معتقد به رقابتی بودن در حوزه سلامت هستیم اما باید در نظر داشت که تولیت یکپارچه سلامت بر عهده وزارت بهداشت و درمان است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تکمیل زنجیره خدمات سلامت با خدمات دارویی، تاکید کرد: امکان دخالت شورای رقابت در تصمیمات دارویی به جهت مسائل فنی وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدنعیم امینی فرد در واکنش به درخواست تعدادی از صنف‌های داروسازی در مورد دخالت شورای رقابت در حوزه دارو، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار تشکیل شده البته انحصار در سطح کمپانی‌های بزرگ مورد نظر بوده، با این حال ما هم معتقد به رقابتی بودن در حوزه سلامت هستیم اما باید در نظر داشت که تولیت یکپارچه سلامت بر عهده وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار تصریح کرد: در حوزه سلامت و دارو اگر مبنا عدم رقابتی بودن مسائل باشد، وزارت بهداشت و درمان باید مسئله نظرات را مورد توجه قرار گیرد زیرا زنجیره سیستم خدمات سلامت با خدمات دارویی، جراحی و درمانی تکمیل می‌شود.

وی افزود: ملاحظات شورای رقابت در ارتباط با مسئله تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و واردات تجهیزات عمده حوزه سلامت را می توان مورد نظر قرار داد اما در خصوص مسائل دارویی، با توجه به فنی بودن آن و شرط ارایه خدمات سلامت دارویی صحیح از سوی وزارت بهداشت و درمان به عنوان نهاد ذی صلاح، نمی‌توان صرف مسئله رقابتی، عرضه خدمات دارویی را به نهادهای غیر فنی دیگر واگذار کرد.

داروسازان پیشنهادات اصلاح قوانین خود را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه دهند

امینی فرد در خصوص تسهیل شرایط برای فارغ‌التحصیلان داروساز، گفت: اصناف دارویی می توانند پیشنهادات خود برای اصلاح قوانین و تسهیل شرایطی چون ارایه جواز احداث داروخانه شبانه روزی یا الزام دخالت نقش داروساز در بیمارستان‌ها یا غیره به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان ارایه کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان آماده دریافت ملاحضات اصناف دارویی برای بهبود وضعیت دارویی کشور و تسهیل شرایط داروسازان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بخش دارویی حوزه سلامت به عنوان مکمل سایر بخش‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو نمایندگان این مسائل را در اولویت قرار خواهند داد.

 پنج شورای صنفی دانشکده‌های داروسازی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، اهواز و تبریز در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تصمیم شورای رقابت در زمینه حوزه دارو آورده اند: همانطور که مستحضر هستید شورای رقابت ذیل اصل 44 قانون اساسی جهت بسترسازی و نظارت بر رقابت آزاد در حوزه‌های مذکور در قانون مربوطه در سال 1388 رسماً آغاز به کار کرد.

همچنین در ادامه در ارتباط با شرایط فعلی فارغ التحصیلان داروسازی و افزایش پذیرش دانشجویان رشته داروسازی، خواستار ایجاد فضای مناسب جهت ارائه خدمت مطلوب آنان از طریق اصلاح قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوراکی و آشامیدنی مصوب 29/3/1334 و آیین نامه­‌های مربوط به آن به جامعه شدند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: