کد خبر: ۱۶۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 25
"برای صیانت از رای کسانی که نتوانستند رای حضوری بدهند و برای رفع شبهه ها و بازگرداندن اعتماد به سازمان باید با یک تغییر آیین نامه ای یک روز دیگر را به انتخابات اختصاص بدهند."
شفا آنلاین:      راه حل محمدرضا ظفرقندی برای بحران انتخابات نظام پزشکی با تغییر آیین نامه شورای عالی نظام پزشکی انتخابات را برای بازماندگان یک روز دیگر تمدید کنید. 


به گزارش شفا آنلاین:محمدرضا ظفرقندی نفر دوم لیست منتخبین تهران است. او که تجربه یک دوره ریاست بر سازمان نظام پزشکی را هم دارد، می گوید که برای صیانت از رای کسانی که نتوانستند رای حضوری بدهند و برای رفع شبهه ها و بازگرداندن اعتماد به سازمان باید با یک تغییر آیین نامه ای یک روز دیگر را به انتخابات اختصاص بدهند.

ظفرقندی می گوید: اتفاقی که جمعه در روند انتخابات الکترونیک افتاد، روی میزان آمار و شور و شوق و موجی که ایجاد شده بود تاثیر بسیار بدی گذاشت و اگر این مشکل به وجود نمی آمد قطعا حضور چشمگیرتری داشتیم. بسیاری از افراد با اعتماد به اینکه می توانند به صورت الکترونیک رای بدهند و با توجه به تعطیلات به سفر رفته بودند و با توجه به اعلام دیر هنگام حتی فرصت برگشتن هم نداشتند و حقشان ضایع شد و پیشنهاد من این است که یک روز دیگر را درنظربگیریم تا انها هم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
وی در پاسخ به اینکه این مساله مشکل قانونی دارد یا نه گفت: این بحث در اختیار شورای عالی نظام پزشکی است که اعضای فعلی آن می توانند با یک جلسه فوق العاده این آیین نامه را اصلاح کنند و این اختیار را به تمام جامعه پزشکی بدهیم تا در انتخابات شرکت کنند و رای آنها با کسانی که دیروز رای دادند تجمیع شود و حق کسی ضایع نشود، این تصمیم هیات نظارت بر انتخابات است ولی من به عنوان یکی از منتخبین این پیشنهاد را می دهم تا حقی از کسی ضایع نشود. وی در ادامه افزود: این مشکلی که خواسته و ناخواسته پیش آمد اگر با تدبیر حل وفصل نشود قطعا برعملکرد سازمان نظام پزشکی بعدی تاثیر خواهدگذاشت، هرچند ما به عنوان منتخبین جامعه پزشکی با هرآنچه درتوان داریم به تمام وعده هایی که دادیم عمل می کنیم و به هیچ عنوان کوچک ترین کوتاهی نخواهیم داشت، اما واقعیت این است که این نظام پزشکی دچار یک آسیب روحی شده است که در برون داد عملکرد سازمان تاثیر خواهد گذاشت، جبران این اشتباه زمان برخواهد بود تا اعتماد ها دوباره جلب شود. عضو هیات مدیره جامعه جراحان و رییس اسبق سازمان نظام پزشکی گفت: این بحث ابطال انتخابات که مطرح می شود به نوعی تضییع حقوق تمام کسانی است که شرکت کردند و حقشان ضایع می شود وقطعا با ابطال، میزان مشارکت به دلیل سرخوردگی بسیار کمتر از این هم می شود. پیش بینی ما بر اساس فضای قبل از انتخابات و تلاش رسانه هایی مانند روزنامه سپید و ایجاد شور و ذوق انتخاباتی بسیار بیشتر از این تعداد بود.
وی افزود: شکستن رای نظام پزشکی به نفع هیچ کس نیست و این یک بحث حیثیتی است که برای همه ما مهم است . این سیستم الکترونیکی باید تست میشد و به درجه بالایی از اطمینان می رسیدند و بعد اجرایی می کردند، مساله ای که پیش آمد اشتباه و قصور بزرگی بود که باید به دقت و با حساسیت بررسی شود و مسوولین انفورماتیک باید توبیخ شوند کوتاهی و سهل انگاری آنها به کل حیثیت جامعه پزشکی لطمه زد و باید با یک عقل و خرد جمعی آن را سرو سامان بدهیم.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: