کد خبر: ۱۶۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛
بشیر خالقی درباره اجرای پایلوت طرح ملی کنترل بیماری های غیرواگیردار در برخی از استان های کشور، افزود: اجرای پایلوت این طرح می تواند کمک زیادی به بحث پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار کند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم شناسایی نقاط ضعف طرح ملی کنترل بیماری های غیرواگیردار با اجرای پایلوت آن تاکید کرد.

به گزارش  شفاآنلاین، بشیر خالقی درباره اجرای پایلوت طرح ملی کنترل بیماری های غیرواگیردار در برخی از استان های کشور، افزود: اجرای پایلوت این طرح می تواند کمک زیادی به بحث پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید نواقص اجرای طرح ملی کنترل بیماری های غیرواگیر دار در برخی استان ها شناسایی شده تا شاهد اجرای طرحی بدون نقص در سایر استان های کشور باشیم.

خالقی تصریح کرد: واقعیت آن است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیرواگیردار طی چند سال اخیر سیر صعودی داشته و باید وزارت بهداشت به سمت پیشگیری از بیماری ها گام بردارد، موضوعی که مورد خواست و نظر نمایندگان مجلس نیز قرار دارد.

وی یادآور شد: امروزه به دلیل افزایش استرس در جامعه و مشکلات معیشتی و اقتصادی، بیماری های قلبی و عروقی افزایش یافته از سوی دیگر به دلیل تغذیه نامناسب و عدم ورزش در زندگی افراد، بروز سرطان ها نیز بین افراد جامعه شیوع پیدا کرده است.

خالقی تاکید کرد: ناگفته نماند اصلاح شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر (Non-transmissible diseases)برای کشور های در حال توسعه از ضرورت ویژه ای برخوردار است که باید بیش از گذشته مورد توجه واقع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: با پیشرفت در حوزه بهداشت و پیشگیری می توان سطح وسیعی از بیماری های غیرواگیردار را کنترل کرد و از این راه هزینه های اضافی در حوزه سلامت را نیز حذف کرده و این منابع را در محل دیگری هزینه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: