کد خبر: ۱۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
نشاسته موجود در نان، برنج و ماکارونی باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی می‌شود که افراد برای لاغر شدن بهتر است از نان‌های سبوس دار استفاده کنند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون دفتر وزارت بهداشت گفت: نشاسته موجود در نان، برنج و ماکارونی باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی می‌شود که افراد برای لاغر شدن بهتر است از نان‌های سبوس دار استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین،زهرا عبداللهی معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت(Ministry of Health)؛ اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استاندارد نان بازنگری و تدوین شده است و تمامی دستورالعمل‌های آن به صورت اجرایی در کشور اجرا می‌شود که بر اساس این آیین نامه مصرف جوش شیرین و جوهر قند در نانوایی‌های سراسر کشور ممنوع است و نباید جزو مواد تشکیل دهنده نان‌های مردم باشد.

وی عنوان کرد: بازرسان وزارت بهداشت(Ministry of Health) مجهز به دستگاه شوری سنج و PHM بوده و در صورت مشاهده مواد جوهر قند و جوش شیرین با نانوایی متخلف برخورد می‌کنند؛ همچنین بر اساس استاندارد‌های بازنگری شده میزان نمک موجود در نان نباید بیش از یک گرم در ازای هر ۱۰۰ گرم خمیر نان باشد.

عبداللهی تاکید کرد: با همکاری پژوهشگاه غلات و نان و سازمان معدن و تجارت و همچنین سازمان استاندارد کشور آیین نامه اجرایی مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی بازنگری شده است که بر اساس گزارش‌های ارسالی به این وزارتخانه میزان سبوس گرفته شده از آرد نان بسیار کمتر از حد معمول است.

وی اظهار کرد: نان سفید نشان دهنده کاهش قابل توجه ماده مقوی سبوس است که مطابق اهداف ملی سلامت آرد بدون سبوس باعث ایجاد مشکلات اضافه وزن، چاقی در انسان‌ها می‌شود و همین مساله بیماری‌های غیرواگیر را در کشور افزایش می دهد.

عبداللهی یادآور شد: نشاسته موجود در نان، برنج و ماکارونی باعث ایجاد اضافه  وزن و چاقی می‌شود که افراد برای لاغر شدن بهتر است از نان‌های سبوس دار استفاده کنند.
برچسب ها: بهداشت ، وزارت ، بازرسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: