کد خبر: ۱۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
یکی از عجایبی که جامعه محترم پزشکی در این دوره شاهد آن بودند، این است که در مقابل افزایش دائمی هزینه‌ها و تورمی که سالانه در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و در حوزه پزشکی هم بیش از سایر حوزه‌ها به چشم می‌خورد، تعرفه خدمات برخی از رشته‌ها، با کاهش مواجه شده است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیولوژی(Radiology) ایران با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات سونوگرافی برای سال ۹۶، شخص رئیس جمهور و نهادهای نظارتی همچون مجلس و سازمان نظام پزشکی را به بررسی و تجدیدنظر در آنچه که باعث چنین تصمیماتی شده است، فراخواند.

به گزارش شفا آنلاین،محمود برفه‌ای درباره کاهش تعرفه خدمات اظهار داشت: یکی از عجایبی که جامعه محترم پزشکی در این دوره شاهد آن بودند، این است که در مقابل افزایش دائمی هزینه‌ها و تورمی که سالانه در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد و در حوزه پزشکی هم بیش از سایر حوزه‌ها به چشم می‌خورد، تعرفه خدمات برخی از رشته‌ها، با کاهش مواجه شده است.

وی ادامه داد: در رشته رادیولوژی هم که اتفاقا به دلیل استفاده از تکنولوژی روز، بیش از رشته‌های دیگر درمعرض افزایش هزینه‌ها قرار دارد، بسیاری از خدمات مهم سونوگرافی با کاهش 25 درصدی تعرفه‌ها مواجه شدند و این در حالی است که در طول تاریخ پزشکی کشور سابقه نداشته که تعرفه خدماتی با گذشت زمان و در سال جدید آن هم با این نسبت کاهش پیدا کند.

این متخصص رادیولوژی و فعال صنفی ادامه داد: به هرحال این اتفاق افتاده است و در همین روزهای اخیر هم وزارت بهداشت نشان داد که بر تصمیم خود پافشاری می‌کند و اعتراضات و انتقادات انجمن رادیولوژی(Radiology) و پزشکان و اساتید این رشته هم راه به جایی نبرده است. در واقع اساتید این رشته حتی به جلسات آقایان هم راه داده نشدند چه برسد به اینکه نظر آنها خواسته شود.

برفه‌ای ادامه داد: در این بین به غیر از اینکه ما بارها و بارها عدم رضایت خودمان را به وزارت بهداشت اعلام کردیم، با دفتر ریاست جمهوری، معاون اول دولت، مجلس، وزارت رفاه و نظام پزشکی هم صحبت و مکاتباتی داشتیم که متاسفانه تا این لحظه راه به جایی نبرده است.

وی با بیان اینکه در چهارسال گذشته همه اقدامات وزارت بهداشت به شکل غیرکارشناسی، بخشنامه‌ای، دستوری و با نگاه از بالا بوده است، اظهار داشت: گویا وزیر بهداشت خودش را بی‌نیاز از مشاوره و نظرخواهی و حتی توضیح اقناعی تصمیماتش می‌داند و این مسئله یکی از مشکلات اساسی ما و سایر آحاد جامعه پزشکی است.

برفه‌ای افزود: البته درست است که وزیر بهداشت، شخص توانمندی است ولی قرار نیست اگر کسی توانمند و با اراده باشد، هر کاری دلش خواست انجام دهد. این بدترین روش مدیریت است که در قرن 21 یک مقام مسئول به هر دلیل خودش را از مشاوره و بهره‌گیری از خرد جمعی ذی‌نفعان و صاحب‌نظران بی‌نیاز بداند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به نص صریح قرآن کریم و توصیه دین اسلام به مشاوره و بهره‌گیری از نظرات دیگران، گفت: در تاریخ اسلام می‌خوانیم که حتی پیامبر گرامی اسلام(ص) هم در مورد مسائل مختلف حکومتی با دیگران مشورت می‌کردند. رئیس جمهور ما هم به مشورت با دیگران اعتقاد راسخ دارد.

وی گفت: این نوع برخورد وزارت بهداشت حتی با روش تیمی دولت تدبیر و امید هم همخوانی ندارد و ما پزشکان واقعاً به این رویه معترض هستیم و امیدواریم که شخص ریاست جمهوری و نهادهای نظارتی همچون کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام پزشکی قدرتمندی که انشااله پس از انتخابات روز سی تیرماه تشکیل خواهد شد، حرف ما را بشنوند و دقت و تعمق بیشتری در این خصوص داشته باشند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن رادیولوژی ایران  درپایان ابراز امیدواری کرد با کمک و مساعدت مراجع تصمیم گیری در دولت و مجلس این مشکل رادیولوژیست‌ها برطرف شود.
برچسب ها: رادیولوژی ، سلامت ، طبابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: