کد خبر: ۱۵۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 20
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس انجمن تغذیه ایران تشریح کرد:
شور و نشاطی که پس از سالها در جامعه پزشکی ایجاد شده است قابل تقدیر و امیدوار کننده است. همه همکاران جامعه پزشکی خود را برای روز جمعه 30 ام تیر ماه آماده می کنند تا در اولین انتخابات پرشور نظام پزشکی که در طول عمر 60 ساله سازمان به بهانه هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی برگزار می گردد شرکت نمایند.
شفا آنلاین:روز دوشنبه 26 تیر ماه به دعوت دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس ستاد اجرائی انتخابات سازمان نظام پزشکی در جلسه ای که به منظور شفاف سازی روند انتخابات <Transparency of the election process>برای کاندیداهای محترم برگزار شده بود شرکت کردم در این جلسه اعلام شد که تاکنون بیش از 130 هزار نفر از همکاران جامعه پزشکی درخواست کد اختصاصی برای شرکت در انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی کرده اند.


به گزارش شفا آنلاین: احساس شعف کردم که شاید برای اولین بار همه همکاران فهمیده اند که تا به میدان نیایند و به دنبال تغییر سرنوشت خود نباشند، هیچ چیز عوض نمی شود.
کل همکاران شرکت کننده در دوره قبل حدود سی هزار نفر بوده اند. یعنی تا روز دوشنبه یک افزایش مشارکت حدود 5/4 برابری نسبت به دوره قبل پیش بینی شده است. که این رقم قطعاً تا روزهای پایانی افزایش بیشتری می یابد این تازه بدون احتساب افرادی است که قصد دارند بصورت حضوری آراء خود را به صندوق بریزند.
تایید صلاحیت جمع کثیری از همکاران توسط هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی این دوره از انتخابات، که در دوره های قبل به بهانه های مختلف این شانس از ایشان گرفته شده بود به طور قطع شور و نشاط بیشتری به انتخابات داده است.
به هر حال همه چیز حکایت از برگزاری یک انتخابات افتخار آفرین و درخور تقدیر که شایسته جامعه پزشکی و خدوم کشور باشد را دارد.
به نظر می رسد از این ظرفیت به وجود آمده که در طول تاریخ انتخابات نظام پزشکی نظیر نداشته است می توان حداکثر استفاده را جهت ارتقاء جایگاه و شان و منزلت جامعه پزشکی که متاسفانه در یکی دو دهه گذشته یکی به دلیل بی توجهی خودمان به سرنوشت مان، به بهانه های گرفتار بودن شدید در روزمرگی و یا بی تاثیر شناختن نظام پزشکی در امور، چشم هایمان را بر آنچه که دور و برمان اتفاق افتاده می افتد بسته بودیم و یکی دیگر به دلیل مخالفت ها، دشمنی ها، کینه ورزی ها و حسادت های رقبای اجتماعی خدایان سفید پوش که همه ابزارهای تخریب و تبلیغ را در دست داشته اند، می توان حداکثر استفاده را نمود.
این واقعیات، ضرورت هر چه بیشتر مشارکت تمام جامعه پزشکی در انتخابات را رقم زده است( مشارکت تمام و نه حتی حداکثری) تا برای اولین بار نمایندگان واقعی که از دل اقشار مختلف جامعه پزشکی آمده اند به سازمان راه یابند. مشارکت تمام به معنی شکستن و نقض چارچوب انتخابات به روش دوره های قبل با تعداد بسیار محدودی از کاندیداها و تعداد محدودی از شرکت کنندگان، می باشد. تا جایی که برخی به طنز آن را انتخابات تونلی می‌نامند! انتخابات تونلی بدین معنا که در روز انتخابات در درب ورودی حوزه ، تونلی از کاندیداها تشکیل می شد که همه شرکت کنند گان به اجبار باید از این تونل می گذشتند. با ورود به این تونل و خروج از آن شرکت کنندگان توجیه می شدند که به چه کسانی باید رای بدهند!!
به هر ترتیب روز جمعه مرحله عبور از این سنت های گذشته ناکارآمد می باشد. گر چه برای تمام روسای پیشین و منتخبین ادوار گذشته احترام زیادی قائل هستم. و با اکثر آنها ارتباط نزدیک و صمیمانه ای دارم اما معتقدم که در طول دوره های گذشته، سازمان نظام پزشکی پشتوانه اصلی و لازم که همانا جامعه پزشکی می باشد را نداشته است.
لذا روز جمعه می رویم که با هم برای اولین بار تمام قد پشت سر سازمانی که منتصب به یکایکمان می باشد بایستیم تا منتخبین ما به یمن پشتوانه حضور یکپارچه ما بتوانند قدر و منزلت یکی از فرهیخته ترین اقشار جامعه را باز گردانند.
روز جمعه با حضور خود به کاندیداها با هر گرایش سیاسی و صنفی می گوئیم که با شما تا آخر ایستاده ایم.
روز جمعه هر کدام ماموریت داریم به تشویق حداقل ده نفر از همکارانی که می خواهند مانند گذشته به سرنوشت شان بی تفاوت باشند و در انتخابات حضور نیایند، بپردازیم و با هم و در کنار آنها بصورت گروهی به پای صندوق ها برویم.
روز جمعه می رویم تا به همه کسانی که در طول سالهای گذشته سعی داشته به بهانه های واهی با برچسب های سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جامعه پزشکی را تکهتکه نماینده ثابت کنیم جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور بیش از هر زمان دیگری مصمم تر، ایستاده است تا غرور یکپارچگی، اتحاد و اقتدار خود را به نمایش بگذارد.
روز جمعه به همه ثابت می کنیم که حتی اگر به لحاظ گرایش های سیاسی و اجتماعی با برخی از کاندیداها همسو نیستیم چنانچه به لحاظ کارآئی برآورد مثبتی از ایشان داریم و احساس کنیم که در ارتقاء سازمان نقش خواهند داشت با کمال افتخار رای دهیم و دریک کلام روز جمعه به همه بددلان و بد خواهان پیام خواهیم داد که:
"هستیم بر آن عهد که بستیم ."سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: