کد خبر: ۱۵۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 18
این معاونت کمبودی برای واکسن مننژیت حجاج حج تمتع امسال ندارد و درزمان حاضر نیز 20 درصد زائران حج این واکسن را دریافت کرده اند .
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: این معاونت کمبودی برای واکسن مننژیت حجاج حج تمتع امسال ندارد و درزمان حاضر نیز 20 درصد زائران حج این واکسن را دریافت کرده اند .

به گزارش شفا آنلاین،حسن صفاریه، در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی سوریه با او اظهار کرد: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر متولی انجام واکسیناسیون(vaccination) حجاج در ایران است ؛ همچنین امسال 570 نفر به عنوان کادر پزشکی به حج تمتع امسال اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد: این معاونت هلال احمر در پیشگیری از بیماری های واگیر مانند ایدز همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد.صفاریه در ادامه تاکید کرد: جمعیت هلال احمر فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و توانبخشی در شرایط عادی و اضطراری در داخل و خارج را در کنار مسئولیت سیاستگذاری، برنامه ریزی هدایت و نظارت بر عهده دارد.

معاون هلال احمر(Red Crescent) با اشاره به انجام فعالیت‌های بهداشتی خاص و خدمات درمان اضطراری در شرایط حوادث و بلایا، گفت: جمعیت هلال احمربا راه‌اندازی مراکزی در خارج از کشور همکاری‌های بسیاری به‌صورت پروژه‌های بهداشتی در برخی از کشورها داشته است و همچنین دارای 42 مرکز درمان فعال در 26 استان کشور است.

ارائه خدمات سالیانه به بیش از یک میلیون نفر در استان‌ها
صفاریه با بیان اینکه مراکز درمانی هلال احمر به صورت پلی‌کلینیک‌های تخصصی، دی کلینیک و بیمارستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در همین راستا، بیمارستان‌ نور افشار در زمینه ارایه خدمات خاص توانبخشی و مرکز درمانی- دارویی هلال ایران با ارایه خدمات خاصی از جمله همودیالیز، چشم پزشکی، دندانپزشکی و درمان ناباروری در تهران فعال هستند و به صورت کلی اینکه مراکز استانی داخل کشور سالیانه به بیش یک میلیون و 800 هزار نفر خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های درمانی مربوط به ارایه خدمات درمانی در سوانح است، عنوان کرد: پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سیار به همراه جدیدترین تجهیزات به منظور کمک‌رسانی سریع در زمان بروز بلایا و حوادث در سطح کشور آماده ارائه خدمات در زمان لازم هستند.

ارائه خدمات درمانی به 14 کشور دنیا از سوی جمعیت هلال احمر
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی افزود: جمعیت هلال احمر دارای مراکز درمانی در 14 کشور دنیا مانند 2 کشور در امریکای جنوبی، 8 کشور افریقایی و 4کشور آسیایی است که در برخی از این مراکز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.
صفاریه بیان کرد: همچنین در کشور بولیوی، لبنان و دبی خدمات بیمارستانی و در کشورهای دیگر نیز در پلی کلینیک‌های تخصصی خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مراکز درمانی خارج از کشور هلال احمر ایران سالیانه به حدود 2 میلیون نفر خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: فعالیت‌های درمانی این جمعیت در خارج از کشور به سال 1970 در بیمارستان دبی می‌رسد و قدیمی‌ترین مرکز درمانی ما در کشور غنا از 28 سال پیش فعال است.

خدمت رسانی توانبخشی هلال احمر به حدود 550 هزار نفر در طول سال
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی حوزه توانبخشی به حدود 550 هزار نفر در طول سال، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر سابقه‌ای 55 ساله در ارایه خدمات توانبخشی داشته است و اکنون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی در بزرگ ترین مرکز توانبخشی ایران در کنار 126 مرکز دیگر خدمات ویژه‌ای از جمله ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، کاردرمانی ارائه می‌کند.
حسن صفاریه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران با همکاری ICRC (کمیته بین المللی صلیب سرخ) در کشور بولیوی و کنگو نیز در زمینه توانبخشی خدمات‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: مراکز توانبخشی نیز در زمان بروز بلایا و حوادث با اعزام تیم‌های تخصصی خدمات توانبخشی را ارائه می‌کنند.

جمعیت هلال احمر دارای 36 داروخانه در 31 استان کشور است
وی با تاکید بر فعالیت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تولید بخشی از نیازهای داروهای شیمیایی و گیاهی، افزود: جمعیت هلال احمر دارای 36 داروخانه در 31 استان کشور است که با وظیفه تامین داروهای کمیاب و ویژه بیماران خاص سالیانه به حدود 2 میلیون نفر خدمات رسانی می‌کند.

سوریه نیازمند خدمات هلال احمر ایران است
عبدالقادر حسن، رئیس سازمان نظام پزشکی سوریه در جریان این دیدار نسبت به برقراری همکاری‌های نزدیک‌تر با ایران در زمینه‌های مختلف اظهار امیدواری کرد.
وی گفت: ما به دلیل جنگی که به سوریه تحمیل شد، به خدمات جمعیت هلال احمر نیاز داریم و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با راه‌اندازی مراکز دیگری در این کشور، همکاری‌‌های بیشتری در زمینه‌های مختلف با شما داشته باشیم.
وی همچنین خواستار همکاری مستمر جمعیت هلال احمر ایران با نظام پزشکی سوریه به منظور آموزش پزشکان سوریه در زمینه توانبخشی و ساخت اعضای مصنوعی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: