کد خبر: ۱۵۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 19
« چاقی» مشکل مزمن دنیای امروز است که بروز بیماری‌های ناشی از آن تقریبا برای همه شناخته شده است.
       

شفا آنلاین:براساس تحقیقات جدید، افزایش وزن مادر دوران بارداری می‌تواند عامل خطری برای انتظار تولد فرزندی پسر با اختلالات رفتاری<behavioral disorders> باشد.

به گزارش شفا آنلاین:« چاقی» مشکل مزمن دنیای امروز است که بروز بیماری‌های ناشی از آن تقریبا برای همه شناخته شده است. اما محققان دانشگاه کالیفرنیا به تازگی دریافتند خانم‌های بارداری که نمایه توده بدنی آنها (IMC) بیشتر از 30 است، بیش از دیگران در معرض خطر به دنیا آوردن فرزند پسر مبتلا به اختلالات رفتاری هستند.


آن‌ها برای رسیدن به نتیجه، اطلاعات پزشکی بیش از 5000 خانم باردار را طی سال‌های 1986 تا 2012 ارزیابی کردند. 65درصد نمایه توده بدنی نرمال (بین 5/18 تا 25)، 8درصد خیلی لاغر (نمایه توده بدنی کمتر از 5/18) و این شاخص در 10درصد نیز بیشتر از 30 و حتی 35 بود که از چاقی شدید رنج می‌بردند. محققان همچنین وضعیت فرزندان این خانم‌ها را در 4 و 14 سالگی بررسی کردند.
نتایج نشان داد فرزندان پسری که مادر طی دوران بارداری اضافه وزن داشته است، به طور متوسط بیشتر از دیگران از اختلالات رفتاری به خصوص در فاصله سنی 9 تا 11 سال رنج می‌برند. این اختلالات از طریق پرسشنامه‌هایی که توسط مادر تکمیل شد، مشخص گردید.
اما برعکس پسران، چنین ارتباطی در مورد دختران دیده نشد. به نظر می‌رسد علت این تفاوت، آسیب پذیری بیشتر جنین پسر نسبت به استرس و هیجانات دریافتی مادر است.
محققان معتقدند که نیاز به تحقیقات دیگری است تا مشخص شود آیا این اختلالات تا دوران نوجوانی و بزرگسالی نیز باقی می‌ماند یا نه.سپید
www.Top Santé.fr

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: