کد خبر: ۱۵۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 17
سرمایه‌گذاری در تولید علم را در زیرساخت‌ها برای تأسیس آزمایشگاه‌های مجهز، تأسیس مطالعات بزرگ مبتنی بر جمعیت و نظام ثبت بیماری‌ها که می‌تواند مراقبت‌ها را بالا ببرد، صرف کردیم.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری در تولید علم را در زیرساخت‌ها برای تأسیس آزمایشگاه‌های مجهز، تأسیس مطالعات بزرگ مبتنی بر جمعیت و نظام ثبت بیماری‌ها که می‌تواند مراقبت‌ها را بالا ببرد، صرف کردیم.

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت در همایش سراسری معاونان تحقیقات و فناوری (Technology) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره‌ای به تعداد استنادها به مقالات پزشکی کشور داشت و اظهار کرد: تعداد استنادها به مقالات علوم پزشکی کشور در طول چهار سال گذشته از 12 به 37 هزار افزایش یافته که نشان از رشد کیفیت مقالات است.

هاشمی همچنین گفت: نه تنها در کمیت و کیفیت مقالات رتبه‌مان ارتقا پیدا کرده است بلکه با همکاری وزارت علوم، سهم‌مان در تولید علم نیز با افزایش بیش از 30 درصدی مواجه شده است.

همچنین در آن جلسه گفته شد که تعداد دانشمندان برتر ما در دنیا به سه برابر افزایش یافته است.

در همین ارتباط رضا ملک‌زاده - معاون تحقیقات و فناوری(Technology) وزیر بهداشت طی گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه ظرف چهار سال گذشته کیفیت مقالات علمی با رشد 30 درصدی مواجه شده است، اظهار کرد: این میزان رشد از سال گذشته تا امسال دو برابر بوده که نشان از ارتقای کیفیت کارهای تحقیقاتی است تا بتوانیم در آینده مشکلات مربوط به سلامت را حل کنیم.

وی درباره اینکه چند درصد از این تحقیقات قابلیت تبدیل شدن به فناوری را دارد، گفت: معمولا در دنیا تحقیقاتی که چاپ می‌شود در بهترین شرایط شاید 20 درصدشان تبدیل به فناوری شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: ما در این زمینه هم رشد خوبی داشتیم و براساس اتفاقاتی که ظرف چهار سال گذشته افتاده، بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری در تولید علم را در زیرساخت‌ها برای تأسیس آزمایشگاه‌های مجهز، تأسیس مطالعات بزرگ مبتنی بر جمعیت، نظام ثبت بیماری‌ها که می‌تواند مراقبت‌ها را بالا ببرد و تربیت نیروی انسانی محقق در ابعاد گوناگون، صرف کردیم.

برچسب ها: بیماری ، پزشکی ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: