کد خبر: ۱۵۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 17
عضو شورای عالی نظام پزشکی:
دکتر داریوش طاهرخانی گفت:جامعه پزشکی به دنبال فرار مالیاتی نیست. همکاران ما احساس می‌کنند مالیات پرداختی این صنف نسبت به سایر اصناف منطقی نیست و حتی تصور می‌کنند در میان صنف خودشان نیز شفافیت لازم وجود ندارد. پس تنها خواهان شفافیت و عدالت مالیاتی هستند.

شفاآنلاین>جامعه پزشکی>عضو شورای عالی نظام پزشکی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی درباره فرار مالیاتی پزشکان گفت: آحاد پزشکان با تمکین از قوانین اجتماعی تمام وظایف یک شهروند از جمله پرداخت مالیات را به درستی انجام می‌دهند. 

 به گزارش شفاآنلاین، دکتر داریوش طاهرخانی با تاکید بر اینکه آحاد جامعه پزشکی  شهروندانی قانونمدار هستند، اظهار کرد: پزشکان با تمکین از قوانین اجتماعی، تمام وظایف یک شهروند از جمله پرداخت مالیات را به درستی انجام می‌دهند،  اما ممکن است در جامعه پزشکی نیز مانند هر صنف دیگری متخلفانی وجود داشته باشند. آنها از جامعه پزشکی نیستند بلکه به لباس پزشکی در آمده‌اند تا به تخلفات خود ادامه دهند. این افراد اگر وارد هر صنف دیگری هم شوند مرتکب تخلف می‌شوند.  حتی گاهی ممکن است این افراد با پنهان کردن چهره واقعی خود تا عمق جامعه پزشکی نفوذ کنند و به عنوان منتخب در دوره‌های مختلف وارد ارکان سازمان نظام پزشکی شوند و از جایگاه خود در نظام پزشکی برای تامین مطامع مادی خود و دوستان‌شان استفاده کنند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی به دنبال فرار مالیاتی نیست.  همکاران ما احساس می‌کنند مالیات پرداختی این صنف نسبت به سایر اصناف منطقی نیست و حتی تصور می‌کنند در میان صنف خودشان نیز شفافیت لازم وجود ندارد. پس تنها خواهان شفافیت و عدالت مالیاتی هستند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی همچنین اضافه کرد: در دوره‌های گذشته و تا چند سال قبل، همواره تفاهمنامه‌ مالیاتی بین سازمان‌های نظام پزشکی و امور مالیاتی منعقد می‌شد که طبق یکی از تبصره‌های آن قرار بود اگر هریک از افراد جامعه پزشکی به دلایل مختلف نظیر ابتلا به بیماری، قادر به انجام فعالیت پزشکی نبودند، به سازمان امورمالیاتی معرفی شوند تا از پرداخت مالیات معاف یا تخفیفات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

وی ضمن درخواست از سازمان امور مالیاتی(Tax Affairs Organization) برای انتشار اسامی متخلفان مالیاتی صنف پزشکی، ادامه داد: همواره برخی از افراد در متن جامعه پزشکی این ذهنیت را داشته‌اند که در برخی از ادوار برخی از منتخبان جامعه پزشکی در شورای عالی نظام پزشکی یا سایر ارکان آن، به جای پیگیری مطالبات جامعه پزشکی، از این تبصره به نفع خود استفاده می‌کردند و نام آنها در فهرست افراد مشمول آن تبصره قرار می‌گرفته است. به نظر می‌رسد رئیس سازمان امور مالیاتی بهتر است به جای کلی گویی، لیست افرادی را که تخلف مالیاتی داشته‌اند و یا احتمالا از این تبصره‌ها سوءاستفاده‌هایی کرده‌اند را به صورت صریح منتشر کند تا این مطلب برای جامعه پزشکی شفاف شود و مردم نیز نسبت به تمام پزشکان ذهنیت نادرستی پیدا نکنند.

طاهرخانی تاکید کرد: آقای تقوی‌نژاد به حکم قانون می‌توانند لیست افراد متخلف را به مراجع قانونی برای پیگیری‌های لازم ارسال کنند و لیست کسانی که در ۱۰ سال گذشته از معافیت و یا تخفیف تفاهمنامه برخوردار شده‌اند، در معرض دید جامعه پزشکی قرار دهند؛ در این صورت اگر منتخبین دوره‌های گذشته با استفاده از جایگاه خود در آن لیست‌ها قرار گرفته‌اند و امروز دوباره خود را درمعرض انتخاب قرار داده باشند، جامعه پزشکی مانع حضور آنها در ارکان نظام پزشکی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: