کد خبر: ۱۵۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 16
بر اساس مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تمام وزارتخانه ها و سازمان ها باید یک درصد بودجه خود را صرف تحقیقات کنند و تاکنون وزارت بهداشت تنها وزاتخانه ای است که این مبلغ را به بخش پژوهش اختصاص داده است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک درصد بودجه وزارت بهداشت(Ministry of Health) به بخش تحقیقات پزشکی خبر داد و گفت: بر این اساس طی دو سال و نیم گذشته 250 میلیارد تومان از بودجه این وزارتخانه در این حوزه هزینه شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا ملک زاده روز یکشنبه در همایش سراسری معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تمام وزارتخانه ها و سازمان ها باید یک درصد بودجه خود را صرف تحقیقات کنند و تاکنون وزارت بهداشت تنها وزاتخانه ای است که این مبلغ را به بخش پژوهش اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، در دو سال و نیم گذشته حدود 300 میلیارد تومان نیز از بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فعالیت های تحقیقاتی هزینه شده است.

ملک زاده تاکید کرد: برای دستیابی به پیشرفت نیازمند توجه بیشتر به مقوله پژوهش و تحقیقات هستیم؛ تاکنون موفق شدیم به اهداف بالادستی تعیین شده دست یابیم که یکی از مهمترین این موفقیت ها که با وجود چالش های فراوان محقق شده، ارتقای کیفیت پژوهش در کشور است.

وی ادامه داد: از سال 1392 تاکنون میزان استناد به مقالات علمی کشور ما سه برابر افزایش یافته است که این مساله می تواند در آینده به پژوهش و تحقیقات در کشور کمک کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت(Ministry of Health) اظهار کرد: طی چهار سال گذشته بخش عمده فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صرف راه اندازی زیرساخت ها در حوزه پژوهش پزشکی شده است که اثرات آن تا پنج سال آینده مشخص می شود و شاهد ارتقای سلامت در جامعه خواهیم بود.

همایش سراسری معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور امروز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان، در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
برچسب ها: بهداشت ، وزارت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: